Actic söker en Quality Manager Actic Arena till HK

Om tjänsten
Ort: Stockholm
Företag: Actic Group
Sista ansökningsdag: 2020-07-23
Kontakt: jonas.lissjanis@actic.se

Actics vision är ett friskare samhälle genom träning! Actic grundades i Sverige 1981 och 1995 startades den internationella expansionen. Actic är idag en av de ledande aktörerna på gymmarknaden i Norden med bemannade gym. Actic har drygt 170 anläggningar med drygt 227 000 medlemmar i fyra länder. Huvudmarknaderna är Sverige, Norge samt Tyskland. Träningsutbudet är brett, styrketräning, såväl grupp som funktionell träning, personlig träning (PT) och bad som attraherar en bred målgrupp. Actic, som har sitt huvudkontor i Solna, Stockholm, har drygt 800 heltidsanställda och en nettoomsättning under 2019 om 952 miljoner kronor. Koncernen leds av VD Anders Carlbark.

Quality Manager Actic Arena. 
Lockas du av framåtanda och entreprenörskap? Är du en kommunikativ person med stort eget driv och tycker om att arbeta proaktivt? Har du dessutom flera års erfarenhet av att arbeta med att driva produkt- och affärsutveckling samt ledarskap inom hälsa och träning? Vi på Actic söker nu efter en Quality Manager Actic Arena till vårt nya huvudkontor i fräscha lokaler i Ulriksdal. Rapportering sker till Chief Product Officer. 

Arbetsuppgifter. 

  • Kvalitetsansvarig för kundupplevelsen inom våra arenor. 
  • Produktutveckling inom den fysiska kundupplevelsen kopplat till utrustning, layout, musik, audio, bad och instruktörsrollen för samtliga länder inom Actic. 
  • Ansvara och producera material till utbildningar både online och onsite.
  • Ta ansvar för den fysiska kundupplevelsen vi nyetablering/förvärv av nya anläggningar i samtliga länder. Delta aktivt i byggprojektmöten och säkerställa leverans av upplevelse.
  • Avtalsansvarig för avtal kopplade till fysiska träningsupplevelsen. Förhandlingar med leverantörer kring nya avtal, för samtliga länder.
  • Resultatansvarig för retail försäljningssortimentet, uppföljning och utbildning för samtliga länder.
  • Regelbundna avstämningar med landschef och regionchef samt platschefer inom fullservice (bad) för samtliga länder.
  • Övergripande ansvarig, tillsammans med HR, för rekryteringsprocesser kopplad till våra roller inom bad och instruktör på anläggningar. 


Erfarenheter. 

  • Minst 3-årig universitets- eller annan vidareutbildning inom träning och hälsa.
  • Minst 5 års erfarenhet av personalansvar och budgetarbete.
  • Flera års erfarenhet av att driva simhall.
  • Ca 5 års arbetslivserfarenhet inom liknade position.
  • Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. 
  • Goda datakunskaper i Word, Excel och Powerpoint. 
  • Meriterande med erfarenhet från arbete i ledningsgrupp.  

Personliga egenskaper. 
Som person är du driven med hög arbetsmoral som gillar att komma framåt i ditt arbete. Du har en god social förmåga och har lätt att kommunicera både muntligt och skriftligt. Du är en inspirerande ledare med ett strukturerat arbetssätt som ser till både medarbetarna och affären. Vidare är du bra på att gå från idé till handling och gillar att vara med och påverka. För att trivas i denna roll har du ett positivt förhållningssätt, är förändringsbenägen och har en problemlösande inställning.

ANSÖK HÄR!