I detta avsnitt av Gymskolan tar vi ett djupt dyk i affärsmodeller för gym och träningsanläggningar tillsammans med Pelle Sundström, expert på affärsutveckling inom träningsbranschen. Tillsammans med Brian van den Brink diskuterar han hur gym kan optimera sin lönsamhet genom smart paketering, alternativa intäktsmodeller och innovativa tilläggstjänster.
Hur har gymbranschens prismodeller utvecklats – eller snarare inte utvecklats – de senaste 30 åren? Hur kan gym differentiera sig och ta betalt för mer än bara medlemskap? Vi utforskar strategier som Nespresso-modellen, bootcamps, begränsade medlemskap och samarbeten med varumärken – allt för att hjälpa gymägare skapa en mer lönsam och hållbar verksamhet.
Oavsett om du driver ett gym, studio eller box, eller bara är intresserad av träningsbranschens affärsstrategier, så är detta ett avsnitt du bör lyssna in på!
Detta specialavsnitt görs i samarbete med BRP | Wondr
Lyssna här
Sweaty Business podcast hittar du där poddar finns, på Spotify eller här.