3 tips för att behålla dina medlemmar längre

Det är ingen hemlighet att förlänga dina medlemmars ”livslängd” som kunder är ett av de mest effektiva sätten att förbättra affärsresultaten.

Enligt managementkonsultföretaget Bain and co, så kan en 5%: höjning av member retention öka ett företags lönsamhet med 75%. Som ägare av gym/träningscenter kan det vara enkelt att lockas av att ständigt hämta in nya kunder, istället för att lägga tillräckligt fokus på de befintliga.

Här kommer effektiva tre tips för att öka member retention och samtidigt öka intäkterna:

Bli personlig

på den tuffa träningsmarknaden har kunderna fler alternativ än någonsin. För att sticka ut och hålla medlemmarna engagerade och nöjda är det ett måste att skapa en personlig upplevelse.

Att veta varför var och en av dina medlemmar gick med och vad deras mål är kan hjälpa dig att skräddarsy varje upplevelse utifrån deras behov. Vissa medlemmar går med för att gå ner i vikt, medan andra vill ta några pass varje vecka och njuta av den sociala aspekten som många moderna träningsanläggningar tillhandahåller. Oavsett om det genomförs en årlig undersökning för att bättre förstå dina medlemmars behov eller om du använder en specialbyggd app för att samla relevant och användbar information kan digital teknik göra en enorm skillnad.

Tack och lov gör en mängd olika tekniska alternativ detta otroligt enkelt och effektivt. Dina medlemmar är mycket mer benägna att stanna som medlemmar om du visar att du bryr dig om varje person och gör allt du kan för att ge dem de resurser och verktyg som behövs för att de ska nå sina mål.

Skapa personliga träningsprogram

Träningsappar kommer inte att konkurrera ut gymmen. De kan vara till hjälp för dem som behöver alternativ när de är på språng, samt förbättra sina ordinarie träningspass, men du som operatör kan förbättra dina medlemmar upplevelse genom att tillhandahålla personliga träningsupplägg till dina medlemmar.

Att tillhandahålla personliga program som dina medlemmar kan följa hjälper dig att sticka ut i mängden. Naturligtvis kommer detta leda till att medlemmar som behöver extra hjälp kommer att vara intresserade av era tjänster inom personlig träning.

Använd data till din fördel

Ett av de bästa sätten att öka member retention är genom att använda medlemsdata för att ta bättre affärsbeslut. De flesta träningscenter har dessvärre inte koll på sin medlemsdata. Genom att använda data kring dina medlemmars önskemål, behov och målsättningar kan du ta smartare beslut. Du måste ”lära känna” dina medlemmar.