Les Mills har lanserat Les Mills Content – en ny digital innehållslösning för att stödja hälso- och fitnessoperatörer i att engagera sina medlemmar utanför anläggningens fyra väggar.
Den nya tjänsten är utformad för att öka anläggningarnas räckvidd och är ett tillägg till den befintliga Les Mills On Demand-lösningen.
Les Mills Content erbjuder 100+ premiumvideor för att hjälpa klubbar att skala upp sin digitala närvaro och erbjuder Les Mills-träningspass med och utan utrustning, tekniktips och mindfulness-videor, med nya releaser som släpps kvartalsvis.
Klubbar kommer också att kunna bygga ett eget video-on-demand-bibliotek med Les Mills-träningspass med egna instruktörer och med royaltyfri musik.
Les Mills samarbetar med appleverantörer, inklusive Move och Netpulse, för säkerställa att klubbar kan lansera sina egna digitala lösningar.
Partnerskapet med Move kommer också att innebära att klubbarna kan få ett färdig helhetskoncept för att erbjuda Les Mills Content i deras eget varumärkesekosystem (webb och app) som är sömlöst integrerat i deras befintliga medlemssystem.
”COVID-19 har gett branschen oöverträffade utmaningar ”, säger Martin Franklin, VD för Les Mills Europe.
”Med de förändrade behoven hos konsumenterna och den pågående osäkerheten utvecklas vi snabbt för att stödja integrerade erbjudanden på anläggningarna och hemma.”
”Vi har skapat anpassningar av våra mest populära program på rekordsnabb tid för att ge klubbarna möjlighet att starta just nu – under det” gyllene kvartalet ”2021.”
”Ingenting slår liveupplevelsen i studion med din favoritinstruktör, som vi alla längtar efter att komma tillbaka till, och genom att tillhandahålla lösningar som gör det möjligt för medlemmar att enkelt koppla upp sig till sin anläggning och instruktör, var de än är. Vi strävar efter att hjälpa klubbar bygga en hållbar modell för framtiden. ”