Inför en storpublik utsågs NOCCO idag till vinnare av Resumés tävling Framtidens Marknadsavdelning 2018. Så här löd juryns motivering:
”På framtidens marknadsavdelning 2018 är kulturen så stark att den kändes ända in i juryrummet. Innovation är en lika naturlig del i verksamheten som närheten till kunderna, vilket gör att avståndet mellan insikt och idé känns obefintligt. Juryn får känslan av att det här är lika mycket ett community som en marknadsavdelning, och att alla är välkomna, såväl samarbetspartners som konsumenter. Hos vinnaren är det nog ingen medarbetare som känner att de ”går till jobbet”. Där är man istället med och skapar stordåd genom en kultur delad av alla. Genom ett lyckat recept med lika delar intuition och magi som noggrannhet och struktur lyckas årets vinnare med både varumärkesbyggande och försäljning på ett sätt som gör många avundsjuka”.
Framtidens Marknadsavdelning är ett pris som delas ut av tidningen Resumé. Priset ska gå till en svensk marknadsavdelning som jobbar framtidsinriktat, nydanande och med innovationskraft.
”Vi är enormt stolta över den här fina utmärkelsen, det är ett kvitto på att det vi gör fungerar och det är kul att vårt hårda arbete uppmärksammas av branschen. Vi vågar testa nytt och vi har av ett dedikerat team som jobbar nytänkande varje dag”, säger Catharina Carlsdotter, Head of Marketing & Innovation, NOCCO.
”Vi vill rikta ett stort tack till alla medarbetare, ambassadörer och alla andra i NOCCO-familjen som varje dag sprider glädje, inspiration och energi. Det här priset ger oss ännu större motivation att köra ännu hårdare”, säger Louise Nobel, Marknadschef, NOCCO.
De övriga finalisterna i Framtidens Marknadsavdelning var AMF Fastigheter, ATG, Atea, SAS och TUI.
Juryn för Framtidens Marknadsavdelning består av Daniel Collin, Vinter och juryns ordförande, Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter på King, Emma Thorp, vd Scream Stockholm, Carina Hillerström, marknadschef på Mediekompaniet, Hélène Barnekow, fd Sverigechef på Telia, Cecilia Perlind, general manager communications, Kantar Sifo, och Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Resumé.