Les Mills tilldelas prestigefyllt internationellt varumärkespris

Les Mills har tilldelats utmärkelsen som ett av ”Brands That Matter” år 2023 av det ansedda affärs- och innovationsmediet Fast Company.

Fast Company presenterade nyligen sin tredje årliga lista över ”Brands That Matter”, där man hyllar varumärken som kommunicerar och demonstrerar sitt varumärkessyfte. Dessa företag och ideella organisationer har byggt kulturell relevans och påverkan genom övertygande varumärkesarbete och ansträngningar som naturligt förlänger deras närvaro inom samhället.

Den slutliga listan, som inkluderar företag som General Motors, Intel och NFL, lyfter fram varumärken som ger människor övertygande skäl att bry sig om dem och erbjuder inspiration för andra att ta del utav. Alla har funnit förmågan att skapa en emotionell koppling med sina kunder, vare sig det handlar om att vara ledande inom miljö eller popkultur, engagera B2B-kunder eller agera meningsfullt kring aktuella händelser.

Sänker trösklarna

Les Mills fick beröm från bedömningspanelen för att ”bryta ned inträdesbarriärer” på fitnessområdet genom klubbträning, streamingplattformen LES MILLS+ och virtual reality. Företaget hyllades också för sitt åtagande att främja fitnessinnovation och omfamna CSR (Corporate Social Responsibility) genom sina partnerskap med UNICEF och Trees for the Future.

Clive Ormerod, CEO för Les Mills Group, säger: ”Vårt varumärke är en spegling av allt vi gör och allt vi står för när det gäller att hjälpa människor att leva friskare och lyckligare liv. Så att se Les Mills erkänt tillsammans med några av världens mest ikoniska företag är en mycket stolt dag för alla som är involverade i vår mission.

”Vi ser detta som en stor framgång för alla våra partner inom fitnessbranschen – särskilt klubbar och instruktörer – eftersom det bevisar att fitness blir en viktig del av popkulturen och en massrörelse med ökande momentum. Ett starkt varumärke drar människor till sig och skapar en gloria för dem som är associerade med det, så vi kommer att fortsätta våra ansträngningar att växa varumärket och föra oss närmare vårt mål om en friskare planet.”

Redaktörerna på Fast Company bedömde varje varumärke utifrån relevans, kulturell påverkan, uppfinningsrikedom och affärspåverkan för att sammanställa listan.

Se hela listan här.