Boozt satsar på Moss & Noor – lanserar varumärket i hela Norden

Boozt, Nordens största varuhus online, lanserar hudvårdsföretaget Moss & Noor över hela Norden och på dess samtliga fem marknader – Vi ser enormt stor potential för Moss & Noor på Boozt, kommenterar Cassandra Nickling på Boozt.

Boozt är en onlineåterförsäljare inom mode och livsstil med över 1000 varumärken i kategorierna Kvinna, Man, Barn, Sport, Skönhet och Hem. Bolaget har vuxit snabbt de senaste åren och nådde en omsättning på 6,7 miljarder SEK år 2022 med över 3 miljoner aktiva kunder. Boozt är noterad på Stockholmsbörsen med ett börsvärde på 6,5 miljarder SEK (9 nov).

Cassandra Nickling, Senior Beauty Buyer på Boozt:
– Vi håller ett noga öga på marknaden för att se vad som är trendigt och “up and coming”. Moss & Noor är ett attraktivt varumärke med bra priser, kvalitativa produkter och tilltalande design. Därför lanserar vi nu varumärket på våra fem nordiska marknader.

– Det är otroligt viktigt att arbeta med bolag som är snabba och innovativa. Att varumärkena är anpassade efter vår målgrupps livsstil. Moss & Noor kryssar enkelt i alla dessa boxar.

Tom Flumé, grundare och vd Moss & Noor:
– Boozt är Nordens ledande varuhus online. Med en enorm kundbas som visar prov på både djup och spets. Detta är den perfekta återförsäljaren för oss, helt enkelt.

– Cassandra har visat imponerande hängivenhet och fokus. Känslan är att de känner sina kunder och dess behov väldigt väl. Att vi tillsammans nu lanserar Moss & Noor över hela Norden är otroligt spännande!

Moss & Noor är ett svenskt livsstilsvarumärke som utvecklar hudvårdsprodukter för dig med aktiv livsstil. 100% veganska och producerade i Sverige. Lanserades 2020 av tidigare elitsimmaren Tom Flumé, känd som vinnare av tv-programmet The Apprentice på TV4. Gunilla von Platen är investerare och delägare i företaget.