Nordic Wellness väljer Twiik som partner för digital företagsfriskvård

Marcus Lindskog, Twiik

Twiik har tecknat avtal med Sveriges största gymkedja, Nordic Wellness, som innebär att Nordic Wellness kommer att integrera Twiiks digitala tjänster för företagsfriskvård för att bredda och ytterligare stärka sitt erbjudande till företagskunder och fortsätta vara en snabbrörlig och flexibel aktör på gymmarknaden.

Genom samarbetet med Twiik kommer Nordic Wellness att kunna erbjuda sina företagskunder skräddarsydda digitala lösningar för att aktivera och engagera de anställda på ett effektivt och roligt sätt. Bland annat kommer Nordic Wellness att erbjuda sina företagskunder anpassade digitala aktivitetsutmaningar baserade på Twiik Teamboost.

– Vårt mål är att vara det bästa alternativet inom träning och hälsa, och vi är stolta över att kunna erbjuda våra företagskunder ännu bättre möjligheter till fysisk aktivitet och välmående genom samarbetet med Twiik, säger Henrik Fryklund, Försäljningschef på Nordic Wellness.

För Twiik innebär detta partnerskap en möjlighet att ytterligare stärka sin närvaro inom corporate wellness-segmentet där en viktig del är att kunna nå ut till fler företag och dess medarbetare via återförsäljare. Nordic Wellness blir en viktig partner inom detta område som en av Sveriges största gymkedjor och med en väl utvecklad organisation kring företagsförsäljning.

– Nordic Wellness är en av branschens största aktörer med en tydlig ambition och en etablerad säljorganisation. De har fantastiska förutsättningar att bli framgångsrika i att skapa ett vasst företagserbjudande med Twiik som en viktig komponent, säger Marcus Lindskog, Affärsutvecklare på Twiik.

För Twiik innebär affären dels en mindre licensintäkt och dels en rörlig intäktsdel som baseras på antal sålda företagsutmaningar till Nordic Wellness företagskunder. Dessutom har Nordic Wellness möjlighet att även arbeta med ytterligare digitala produkter riktade mot företagskunder, såsom olika träningsupplägg och program, vilka även dessa följer en rörlig intäktsmodell.

– Vi är mycket glada över att inleda detta samarbete med Nordic Wellness och att vara en del när de tar nästa steg på sin resa. Att de väljer att kunna erbjuda sina företagskunder våra digitala företagslösningar är ett kvitto på Twiiks förmåga att utveckla digitala tjänster som är effektiva och omtyckta, avslutar Anders Gran, VD på Twiik.

Inför 2024 har Twiik flera av de största marknadsaktörerna som återförsäljare av Teamboost: Friskis&Svettis, Fitness24Seven, Actic samt Nordic Wellness.