Brittiska Health Club Magazine rapporterar att Peloton utökar sin räckvidd inom online-fitnessmarknaden med lanseringen av en ny Corporate Wellness-plattform.
Tjänsten kommer att göras tillgänglig för företag och organisationer som är verksamma i USA, Storbritannien, Kanada och Tyskland – Australien kommer att adderas ”senare i år”.
Konceptet innebär att företag kan erbjuda sina anställda subventionerad tillgång till Peloton Digital och ”All Access”-medlemskap, samt exklusiva förmåner kopplat till träningsutrustning.
Företagen kommer att få tillgång till skräddarsydda funktioner och kommer att kunna mäta vilken inverkan tjänsten har på de anställda.
De kommer också att dra nytta av Pelotons varumärkes- och marknadsföringsexpertis, kunskap om medlemsengagemang och community-byggande verktyg.
Cassidy Rouse kommer att leda det nya teamet som global chef för Peloton Corporate Wellness som ska hjälpa till att göra Peloton ”mer tillgängligt”.
Pelotons koncernchef, William Lynch, kommenterar:
– ”Att introducera Peloton Corporate Wellness är det senaste steget för att göra Peloton-upplevelsen mer tillgänglig. Den nya tjänsten är den naturliga förlängningen för oss att kunna skala vårt erbjudande.”
Lynch fortsätter:
– ”Tillsammans med våra företagshälsovårdspartners kan vi nu dela upplevelsen med ytterligare miljontals människor, samtidigt som vi driver starkare kultur och community på arbetsplatsen.”
Företag som har anmält sig till den nya tjänsten i USA inkluderar Wayfair, Samsung, SAP och Accenture Interactive.
Under de första tre månaderna 2021 ökade det totala antalet tränade pass på Pelotons plattform till 171 miljoner, en ökning från 48 miljoner under samma tidsperiod förra året.