Den digitala hälso- och coachingplattformen Twiik, med kunder som Oatly och Friskis & Svettis, har inlett ett samarbete med InBody Sweden. I och med samarbetet ingår Twiik som en del i InBody Swedens erbjudande gentemot företag.
InBodys utrustning hjälper individer att få en tydlig nulägesbild över hur kroppen mår. Mätningen, som endast tar 45 sekunder, visualiserar viktfördelning, muskelmassa och näringssammansättning och ger också en bild av halterna av olika typer av fetter som kan kopplas till exempelvis motions-, kost- och stressvanor.
“För InBody Sweden är samarbetet en viktig byggsten för att skapa ett bredare erbjudande där våra kunder kan ta del av Twiiks digitala coaching och livsstilstjänster som ett komplement till den data som InBodymätningen ger, något som vi ser att marknaden efterfrågar”, säger Michael Mece, VD på InBody i ett pressmeddelande.
Samarbeten är en stor del av framgångsstrategin för Twiik och bolaget har alltid haft den nya delningsekonomin som övergripande modell vilket inneburit att man arbetat med innehåll från oberoende coacher och experter men också att man inom kort lanserar integration med andra appar, tjänster och produkter som Runkeeper, Polar, FitBit med flera som komplement till de program, kurser och upplägg som finns i plattformen.
“Vi har en vision att utplåna livsstilssrelaterade sjukdomar för gott och vårt uppdrag blir att hjälpa människor och organisationer att göra klokare livsstilsval på alla nivåer. Det är vedertaget att coaching och individuell återkoppling är en av nycklarna till förändring och för Twiik är det en del i