Affärssystemföretaget Zoezi har som ambition att växa på den svenska marknaden stärker upp organisationen med Diana Willman Ivarsson som ny marknadskoordinator. Hon kommers senast från rollen som verksamhetschef för TryggaFitness i Kristianstad och Bromölla.
Sweaty Business fick en liten pratstund med Diana för att kolla läget.
Varför valde du att lämna jobbet som verksamhetschef på Trygga för Zoezi?
– Jag kände att tiden var mogen för ett nytt äventyr. Resan på TryggaFitness har varit en framgångssaga utan dess like där jag fått ovärderliga erfarenheter och kunskaper, men också fått jobba oerhört hårt. Jag vill nu fortsätta utvecklas och få vara kreativ men utan det tyngsta ledarskapet och ansvaret som den rollen innebar. Då min kärlek till branschen bara vuxit sig starkare genom åren var det därför också viktigt för mig att få fortsätta verka inom friskvårdsbranschen.
Ett par veckor in på nya jobbet, hur känns det?
– Fantastiskt! Organisationen på Zoezi är semidigital och jag utgår idag från hemmet, vilket var min största tveksamhet i rekryteringen då jag är van att vara mitt i smeten. Men ledningen och teamet har lyckats oerhört väl med sammanhållningen genom skärmen och har en stabil plan för att arbeta på detta digitala sätt. Eftersom jag redan är mycket involverad i planering och utförande av events ser jag att det är där jag naturligt kommer få utlopp för all min energi. Jag ser fram emot att träffa kunder och branschkollegor nu när förhoppningsvis pandemin hålls stadig och eventsen får florera.
Vad tror du att du kan bidra med till företaget?
– Självklart är min branscherfarenhet till stor gagn för Zoezi. Jag plockas direkt från gymgolvet som aktiv kund och byter till leverantörssidan med ett etablerat nätverk och nya ögon. Då jag operativt arbetat i Zoezis och andras system vet jag också vilka behov man som gymchef har och vilka skav som bara måste fungera. På anläggningen vill man inte sitta vid datorn – man vill vara med sin personal och sina medlemmar och leverera den absolut bästa upplevelsen!
– Sedan tar jag såklart även med mig mitt mod kring att våga tänka utanför boxen och sticka fram hakan i allt från events till varumärkesbyggande och nätverkande. Vi har stora planer för de närmsta två åren vilket känns superspännande!
Var ligger huvudfokus för företaget framöver sett ur marknadssynpunkt?
– Vi skall sätta Zoezi på kartan som den självklara leverantören när man vill förenkla och kvalitétshöja sin arbetsvardag och produkt. Inte bara för gym, box- och studioägare utan även för föreningar och spa/badanläggningar.
– Den nya helhetslösningen Zoezi MyBusiness gör kundresan så kort som den måste vara för att plocka upp de där värdefulla nyfikna leadsen och konvertera dem till medlemmar omgående. Att få se fler och fler ägare kunna koppla av när de vet att deras hemsida och bokning ligger på samma plattform är mitt mål.
– Sen så bor jag ju också på sociala medier – Jag jobbar för att vi skall fortsätta vara störst och fortsätta växa starkt på Instagram där både kund och slutkund gärna hänger. Jag skapar just nu content och planerar för fullt i eventkalendern för 2022-2023. Ni vill hålla ögonen på Zoezi, helt klart!
Stort tack för pratstunden och lycka till!
– Tack själv!