#sweatybusinesspod avsnitt 33 – Brucepass

I detta avsnitt träffar vi Anton Holmquist och Magnus Elm som är grundare till den digitala träningstjänsten Bruce, som gör det möjligt med medlemmarna att träna på flera hundra olika träningsanläggningar och ger träningsanläggningarna möjligheten att hitta nya kunder.

Idén till Bruce föddes ur frustration. Magnus Elm hade ägnat tre år åt att resa jorden runt efter att ha sålt ett bolag, sin lägenhet och “alla onödiga prylar”. Men något han inte hade lyckats med under den här tiden var att frysa sitt konto hos en stor gymkedja – som därför hade rullat på. Det var på flyget hem till Sverige igen från Kalifornien som han kom på Bruce, ett digitalt gymkort som användarna kan använda på flera olika träningsställen – utan bindningstid. Tillsammans med Anton Holmquist byggde de appen som lanserades på svenska marknaden i början av 2017.

I denna intervju pratar vi om deras egna resor fram till där de är idag, hur de ser på träningsbranschen, framtiden för Bruce och mycket annat. Just det – namnet! Bruce. Det kommer sig av att de ville skapa ett personligt namn, inte ett beskrivande. Man ska kunna relatera till Bruce som en person med värderingar och åsikter. Batman låg högst upp på önskelistan, men det var givetvis varumärkesskyddat. Så då fick det istället bli Batmans alter ego, Bruce (Wayne). Hääng med!

Lyssna där poddar finns, eller via fliken “podcast” i toppen på menyn.

Bruce på Instagram: @brucepass