Svenska teknikföretaget Activio har inför 2021 gjort en rejäl nylansering av både varumärke och tjänst.
Huvuddragen i den nya Activio-lösningen:
- Nya klubblösningen motiverar medlemmar som kommer till klubben och de som tränar utanför klubben. En gratis-app för träningscoachning där anläggningen kan skicka ut träningsprogram till kunder och kunderna kan tävla mot varandra eller mot sina instruktörer, samt med möjlighet att coacha på distans mm. Ett unikt verktyg för att motivera samt behålla medlemmar och se till att de ”tränar hos” er, trots att den fysiska platsen må ha ändrats.
- Inga licenser! En ny unik affärsmodell som genererar intäkter till anläggningarna, oavsett om medlemmarna kan komma/vill komma och träna eller ej. ”Direct Online Marketing” och E-handel med kickback på sålda produkter i Activios webshop.
Anläggningen kan distribuera ut klubbkoder och ”family and friends codes”, ju fler som handlar, ju mer kickback, en win-win. (även icke-medlemmar som använder den specifika koden genererar en kickback). - En ny professionell online Streamingtjänst (Activio Workouts Online) med +600 professionella träningsvideos, klassupplägg och tidsbestämda pass, helt gratis för era medlemmar att nyttja och pröva. Activio erbjuder anläggningarna en kickback när medlemmar signar upp sig med deras specifika koder, detta ger er också en extra intäktskälla.
– ”Under de senaste ovanliga och turbulenta tio månaderna så beslutade vi att ta tillfället i akt att göra Activio-lösningen än mer framtidssäker för att på så sätt hjälpa våra fitnessklubbar att lyckas motivera sina medlemmar till bättre hälsa och livsstil. En del av arbetet innebar även att lansera en unik affärsmodell som ger våra kunder en extra intäktskälla vilket visat sig mycket uppskattad. Vår lösning har använts i över 17 år med stor framgång inom inomhuscykling, indoor walking, HIIT och andra gruppträningsformer. För oss var det dags att anpassa sig till den nya verkligheten och det var precis vad vi gjorde”, kommenterar Moris Lahdo, VD Activio Fitness.