Häromdagen presenterade adidas och Les Mills ett nytt partnerskap som kopplar samman de två starka varumärkena för att forma framtidens träning genom en blandning av innovation och arv.
Samarbetet kommer att inleda en ny tidsålder för träning, som kommer att kombinera innovativ teknik med spännande live-träningsupplevelser för att förändra hur adidas-communityt upplever träning och inspirera nästa generations träningsfans.
Drivet av ett kollektivt engagemang för träningssporten, kommer samarbetet att revolutionera Omnifitness-träning genom att erbjuda förbättrade upplevelser både live och digitalt, tillsammans med en ny serie Gen-Z-fokuserade program.
Partnerskapet kommer att koppla samman adiClub och Les Mills genom att erbjuda uppslukande och personliga lösningar till över 300 miljoner adiClub-medlemmar. En rad exklusiva förmåner kommer också att finnas tillgängliga, och mer information kommer att presenteras inom kort.
Under partnerskapet kommer profilerna i LES MILLS globala tränarnätverk bära de senaste träningskläderna, skorna och accessoarerna från adidas.
Nya och unika träningsupplevelser i sikte
Aimee Arana, adidas Global, General Manager, Sportswear & Training:
”Vi är väldigt glada över att samarbeta med Les Mills, som är ett så ikoniskt varumärke inom hälso- och träningsvärlden. Partnerskapet kommer att göra det möjligt för oss att ta till oss ny teknik som kommer att kombinera fördelarna med liveträning, med kapaciteten hos digitala tjänster för våra adiClub-medlemmar, allt med stöd av vår senaste innovation inom träningskläder, skor och accessoarer. Som en del av denna satsning är vi glada över att skapa nya och unika träningsupplevelser som utnyttjar nästa generations beteenden – vilket stöder vårt uppdrag att säkerställa att alla kan dra nytta av det fysiska och mentala välbefinnandet som träning erbjuder.
Kärnan i detta samarbete är engagemanget för våra gemensamma värderingar, och vi ser fram emot att accelerera kvaliteten på live- och hemmaträning och skräddarsydda upplägg tillsammans med Les Mills för vår adidas-community, oavsett var de är baserade.”
Träning var, när och hur som helst
Clive Ormerod, Les Mills VD, säger:
”Varumärkessamarbetet med adidas kommer att omdefiniera fitness för nästa generations träningsfans, drivet av vårt fokus på innovation, anslutning och motivation. Vi kommer att lyfta träningsupplevelsen genom att kombinera det bästa från live och digitalt för att möta människor var, när och hur de vill. Genom att placera communityt i hjärtat av allt vi gör kan vi inspirera miljoner att bli mer aktiva och leverera väl på vårt uppdrag att skapa en bättre planet.”
Globala event
Partnerskapet uppges komma att ge världsledande träningsupplevelser genom digital innovation, samtidigt som det levererar live-träningsevenemang på nästa nivå i nyckelstäder över hela världen.
Oktober 2022:s LES MILLS LIVE London-evenemang, med stöd av adidas, satte tonen med 5 000 deltagare som förenades för ett av de största gruppträningsevenemangen som någonsin arrangerats, och det första som filmades i virtual reality (VR).
Under hela 2023 kommer adidas och Les Mills att fortsätta att tänja på gränserna genom att skapa banbrytande evenemang i Singapore, Los Angeles, Stockholm, Paris, Barcelona och andra globala städer.
Kika på adidas senaste sortiment av träningskläder, skor och accesoarer här.