Brian van den Brink från Sweaty Business ansluter till Nenda Effect TV som Business Developer

Nenda Carl-Johan Barnekow och Brian van den Brink
Carl-Johan Barnekow och Brian van den Brink

Brian van den Brink, grundare av Sweaty Business och en erfaren aktör inom tränings- och hälsomarknaden, har anslutit sig till Nenda Effect TV som Business Developer. Brian kommer att spela en nyckelroll i att utveckla Nendas tjänst och bidra till skapandet av Sveriges bästa streaminglösning för gym och träningsanläggningar.

Brian har mångårig erfarenhet som marknadschef inom träningsbranschen och har byggt upp en djup förståelse för marknadens behov. År 2018 grundade han Sweaty Business, en nyhetssajt för branschnyheter, trendspaningar, podcasts och event inom träning och hälsa. Sajten har snabbt blivit en viktig kanal för alla som vill hålla sig uppdaterade om det senaste inom branschen, både på lokal och internationell nivå.

– Med Brians expertis och omfattande kunskap om marknaden kommer vi på Nenda Effect TV att kunna ta vårt innehåll till nya höjder och erbjuda ännu mer engagerande och relevant tv för gym- och träningsmiljöer över hela landet, säger Carl-Johan Barnekow, CMO och medgrundare av Nenda.

– Jag ser fram emot att joina teamet på Nenda. Det är ett innovativt och spännande bolag vars tjänster skapar stort värde för sina kunder och kundernas kunder. Jag tror starkt på att företaget kan bidra till att öka gym- och träningsföretags intäkter, sänka kostnader för tv-tjänster samtidigt som de levererar en bättre kundupplevelse. Traditionell tv i dessa miljöer är ofta en ganska trist och intetsägande upplevelse, där erbjuder Nendas lösning något nytt och mer värdeskapande, säger Brian van den Brink, Business Developer på Nenda.

Vad innebär då detta för Sweaty Business?

– I praktiken blir det ingen större skillnad. Jag är fortsatt hängiven till att följa branschen och skapa värdeskapande innehåll i form av nyheter, trendspaningar och podcasts. Ända sedan jag startade Sweaty Business har jag periodvis parallellt arbetat med konsultuppdrag inom social media marketing, contentproduktion, foto, podcastproduktion, rådgivning och insikter med mera, säger Brian.

Nendas senaste satsning Effect TV kombinerar underhållning med digital skyltning i en användarvänlig streamingtjänst. Plattformen ger företag möjlighet att enkelt skapa skräddarsydda sändningsscheman. Streamingtjänsten används av såväl restauranger och barer som gym, eventcenter och väntrum.

Med ett innehållsutbud som sträcker sig över kategorier som resor, sport och livsstil, erbjuder Effect TV kortare format som är perfekt anpassade för ljudlös visning. Här hittar du kanaler som täcker allt från extremsport och virtual running till Quiz TV och bloopers från America’s Funniest Home Videos. Med över 15 kanaler är målet med Effect TV tydligt – att distribuera Sveriges bästa underhållning till publika miljöer.

Om Nenda
Nenda grundades 2019 har revolutionerat B2B-marknaden för TV i Norden med en unik streamingtjänst. Den prenumerationsbaserade lösningen ger företag ett uppdaterat och modernt sätt att underhålla sina besökare.