F45 Training provar nya vägar att växa – testar hotellmarknaden och andra initiativ

Bildkälla: F45 Training

F45 kommer att lansera sin första studio på ett hotell under tredje kvartalet 2022, efter ett att ha tecknat avtal med Hilton Austin, Texas. Studion på 114 kvadratmeter kommer att tillhandahålla F45:s välkända HIIT-pass.

– Vi är glada över vårt partnerskap med Hilton Austin, eftersom det markerar en viktig milstolpe i våra pågående ansträngningar att göra F45:s koncept tillgängligt för fler människor, säger Adam Gilchrist, VD och koncernchef.

I spåren av pandemin har F45 försökt hitta nya marknader och utöka sitt nätverk till nya kundområden. I ett samarbete med OneSpaWorld lanserades F45 på Celebrity Cruises Apex 2021 och tidigare i år på ett nytt träningsfokuserat fartyg – Beyond.

– Med detta partnerskap utökar vi räckvidden för F45:s erbjudande när vi kan marknadsföra oss mot de 30 miljoner passagerare som reser på kryssningsfartyg varje år. Vi är engagerade i att hitta nya och innovativa sätt att erbjuda vad vi anser vara världens bästa träning till nya och befintliga F45-medlemmar runt om i världen.

Bildkälla: F45 Training

Om piloten med Hilton Austin ger positiva resultat är det en modell som skulle kunna rullas ut i andra städer.

F45 har även riktat in sig mot den amerikanska militären i jakten på nya franchisetagare. Företaget har lanserade nyligen ett nytt initiativ kallat F45 After, som erbjuder amerikansk militär personal exklusiv finansiering för att bli franchisetagare. Företaget har redan över 2 500 förfrågningar från potentiella kandidater för att teckna nya franchiseavtal.

Företaget har siktet inställt på att öppna 7 000 studios enbart i USA och hela 23 000 globalt. I dagsläget ligger det totala antalet F45-studios på ca 1 800 st fördelat över 45 länder i Australien/Oceanien, Nordamerika, Sydamerika, Asien, Europa och Afrika.

Under våren öppnade kedjans första studio i Sverige.