Fuuds nyligen förvärvade varumärke inom hälsosamma och näringsriktiga måltider, Foodbox, blir centralt listat hos Nordic Wellness. Foodbox lanseras inledningsvis på 57 gym, och utökas därefter med ytterligare minst 50 gym.
Nordic Wellness är en av Sveriges största gymaktörer med cirka 300 anläggningar och över 350 000 aktiva medlemmar. Foodbox distribution inom gym, tränings- och sportanläggningar ökar i och med tillskottet av Nordic Wellness till över 600 återförsäljare.
Fuuds förvärv av Foodbox från Benchmark Group slutfördes den 20 juli 2022. Av den initiala köpeskillingen för förvärvet av Foodbox, dryga 25 miljoner kronor, erlades cirka 16 miljoner genom nyemitterade aktier i Fuud och resterande del, cirka 9 miljoner kronor plus kassan kontant.
”Listningen hos Nordic Wellness är ett strategiskt viktigt partnerskap för både Foodbox och Fuuds övriga produktportfölj. Genom att utöka närvaron i dessa kanaler stärks varumärket Foodbox samtidigt som det möjliggör marknadsföring och försäljning av Fuuds övriga varumärken inom denna viktiga kanal”, står det att läsa i pressmeddelandet från Fuud.
Om Fuud-koncernen
Med visionen att bli ett ledande nordiskt företag på FMCG-marknaden med strategi att fortsätta anskaffa och utveckla nya varumärken med stabil intjäningspotential samlar Fuud en rad spännande svenska varumärken inom Functional Foods under samma tak, för att med gemensam kraft utmana de befintliga spelarna inom en av livsmedelsbranschens snabbast växande kategorier.
Inom Fuud-koncernen finns just nu följande varumärken: iQ Fuel, Homie, Beijing8, Juica, Juicekultur, Bacoccoli, Frill, Nathalie’s, Barfly, Bezzt of Nature, Foodbox, GI-Boxen och Legendz.
Bolaget är baserat i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North Growth Market.