Friskvårdsföretagen aktiverar #BEACTIVE DAY i Sverige

Varje år arrangeras BEACTIVE DAY runtom i Europa. I år är datumet satt till den 23 september. Det är en kampanj för att fira rörelseglädje och belysa vikten av fysisk aktivitet.

Initiativet #BEACTIVE DAY är sprunget ur samarbetet mellan EuropeActive och dess nationella partners. Som en del av den europeiska idrottsveckan (23–30 september) anordnas tusentals gratis evenemang och aktiviteter över hela Europa. Intressenter inom sektorn, inklusive främst hälsoklubbar, fritidsanläggningar, digitala leverantörer, klubboperatörer och tränare och yrkesaktiva inom sektorn uppmanas att gå samman och organisera fysiska aktiviteter som kan äga rum var som helst, inklusive utomhus och digitalt.

Uppbackat av EU

Målet är att locka, uppmuntra och stödja individer att ta steget mot en aktiv livsstil. Deltagande är öppet för allmänheten, oavsett ålder, kön eller socioekonomisk bakgrund. Europeiska kommissionen har även valt att hjälpa till att finansiera #BEACTIVE DAY inom ramen för Erasmus+ programmet.

Som nationell partner till EuropeActive kommer Friskvårdsföretagen i år att initiera BEACTIVE DAY inom Sverige – och uppmanar nu den svenska tränings- och hälsobranschen att hänga med på tåget!

➡️Läs mer i detta i detta infoblad från Friskvårdsföretagen⬅️