Gymleco fortsätter den internationella expanderingen till Singapore

Det nya gymmet Brickhouse i Tai Seng, Singapore, öppnade sina dörrar för allmänheten i veckan och valde den svenska gymleverantören Gymleco för att utrusta sitt gym. Ägaren Benjamin Broughton blir även Singapores officiella distributör av Gymlecos utrustning.

Gymmet är hela 743 kvadratmeter och kommer vara inriktat på att ta träningen till dess grund. Målet är att driva medlemmarna att tänja sina fysiska gränser för att förbättra sin form och hälsa. Benjamin, som själv tävlar i body building, berättar att allt i gymmet är genomtänkt: “Allt från utrustningen vi har valt, till designen, till t.o.m. medlemmarna som vi bjudit in och musiken vi spelar kommer vara fokuserat på träning och få ut det mesta av det”.

Han berättar vidare om Gymleco: “Jag stötte på Gymleco på ett gym i Taiwan när jag var där på ett seminarium. Jag tränade med deras utrustning i två dagar och blev kär i maskinernas silhuetter samt faktumet att även om de hade en låg miljöpåverkan så kunde de hantera allt. Inga krusiduller, bara intelligent planerad och välgjord utrustning”.

70+ st Gymleco maskiner kommer finnas på gymmet och Benjamin planerar att öka det till uppåt 100 inom 6 månader. “Hittills har vi inte fått några klagomål, bara lovord från alla som använt utrustningen. Personligen så kommer detta hjälpa mig enormt i mina förberedelser till tävlingarna. Vi är det enda gymmet med Gymleco i Singapore men jag vet att det kommer ändras snart när människor testar utrustningen och känner hur bra den verkligen är!”.

Gymleco har på senare år expanderat kraftigt utanför Europa och har nu sin utrustning i bland annat Taiwan, USA, Förenade Arabemiraterna, Saudiarabien, Oman, Kuwait, Sydkorea, Thailand och Australien.

Monica Sotkasiira

Monica Sotkasiira, VD på Gymleco, berättar om expansionen:

“När vi började 1994 så fokuserade vi på vår nordiska hemmamarknad då vi såg en saknad av gymutrustning som var hållbar, med korrekt rörelsemönster och till ett bra pris. Idag är vi väldigt starka på den Nordeuropeiska marknaden och vill såklart kunna erbjuda vår utrustning till resten av världen. Hittills har många distributörer hittat oss genom tex mässor men i framtiden kommer vi satsa ännu mer på expandering och ser spänt på vart denna utveckling kommer ta oss. Vi är otroligt glada över den goda respons vi fått och det driver oss vidare till nya marknader. Alla tjänar på att välja högkvalitativ gymutrustning så för oss finns det inga gränser vart framtiden kan ta oss”.