Den svenska gymutrustningsleverantören Gymleco har satsat hårt på sin digitala närvaro de senaste åren och nu kommer företaget att öppna sin första e-handelsbutik. Tidigare har Gymleco satsat enbart på försäljning via personlig service men i och med marknadens behov av flexibel handel vill Gymleco möta även den förfrågan.
– Vi befinner oss i en snabbt föränderlig detaljhandel, och för att vara rustade för långsiktig tillväxt, omvandlar vi Gymleco på ett sätt som gör det möjligt för oss att möta våra kunder där de är. Dessutom ser vi att marknaden moderniseras och sätter press på smidighet och snabbhet i handeln; där vill vi att våra befintliga och nya kunder ska känna sig trygga med att vi levererar. Man ska kunna handla sin produkt när som helst på dygnet, kommenterar Linda Sotkasiira, Marknadschef på Gymleco
Vad kommer ni erbjuda för produkter i er e-handelsbutik?
– Vi börjar med att erbjuda ett mindre urval av vårt sortiment. Det finns utrustning för både hemmagymmet och det kommersiella gymmet. Tanken är att göra det enkelt för våra kunder att handla produkter utan att komma i kontakt med oss, om man vill. Självklart finns vi fysiskt kvar för att ta emot beställningar också.
Det finns redan många aktörer på marknaden med e-handel. Vad gör ni för att sticka ut?
– Vi kommer att fortsätta jobba med enbart produkter som är kvalitetssäkrade av oss på Gymleco. Dessutom är vi måna om hållbarhetsfrågan och kommer inte vilja bidra till onödig konsumtion. Det vill säga erbjuda rimliga priser, ha ett sortiment med produkter som faktiskt håller över tid och inte locka med hetsiga kampanjer eller rabatter. Dessutom har vi stort centrallager i Stockholm där våra kunder kan hämta sina produkter som ett alternativ till hemkörning via fraktbolag.
Vilka tre produkter från er webbshop tycker du att ”alla” bör ha hemma?
Tre prylar vi tycker alla borde ha hemma, hemmagym eller ej:
1. Gymlecos Mini Bands (5-pack)
2. Gymlecos Balance Trainer Ball
3. Magträningshjul, Ab-roller