Emma Stjernlöf har efter fyra år på Röhnisch valt att gå vidare. Hennes ersättare blir Jenny Hansell, som startar sitt nya uppdrag den 1 oktober.
Hansell kommer senast från Rapunzel of Sweden där hon under tre års tid drivit både framgångsrik tillväxt och förbättrad lönsamhet som vd. Dessförinnan arbetade hon inom H&M New Business med att lansera och etablera varumärket Afound. Tidigare har Hansell samlat på sig erfarenheter inom försäljning, affärsutveckling och marknadsföring.
– Jag är verkligen stolt och tacksam över möjligheten att bli en del av Röhnisch-teamet och kunna bidra till ett så pass väletablerat varumärke inom sportsegmentet. Röhnisch har länge associerats med kvalitet, funktionalitet och med en tydlig ambition att möjliggöra för kvinnor att ha en fortsatt aktiv livsstil, oavsett var i livet hon befinner sig. Tillsammans med teamet ser jag fram emot att fortsätta bygga på det starka varumärket och expandera Röhnisch globalt, säger Jenny Hansell.
Rönisch har under de senaste åren haft en stor framgång med tillvät i samtliga segment och marknader. Samtidigt har bolaget också drivit igenom ett omfattande hållbarhetsarbete, där över 90 procent av kollektionen nu består av återvunna och hållbara material.
– Röhnisch har varit på en stor förändringsresa de senaste åren och vi har sett tydliga resultat av detta arbete, såväl i omsättning som i varumärkespositionering. Att vid denna tidpunkt få in Jenny som VD känns väldigt bra, jag är övertygad om att hon med sitt driv och sin tunga erfarenhet kommer hjälpa oss ta Röhnisch till nya nivåer, säger Stina Westerstad, styrelseordförande för Röhnisch.