Peloton tar omtag – vill vara ”mer än ett cykelföretag”

Nyligen lanserade Peloton en kampanj för att ompositionera sig och bredda hur konsumenter ser på företaget och betona att de erbjuder mer än bara cyklar – omstarten inkluderar en ny innehållsfunktion som kallas Peloton Gym.

Ompositioneringskampanjen, som rullas ut i samtliga fem av Pelotons globala marknader, inkluderar en ny varumärkesidentitet samt nya medlemskapsnivåer i appen. Kampanjen framhäver att Peloton är till för alla, på olika nivåer och vart de än befinner sig.

Peloton Gym, den nya innehållsfunktionen (som är tillgänglig för alla medlemskapsnivåer), använder Pelotons instruktörer för att guida medlemmarna i styrketräning med hjälp av instruktioner och videos.

”I denna relansering av varumärket speglar vi den dynamik och helhet som Peloton har att erbjuda alla”, säger Leslie Berland, Pelotons Chief Marketing Officer, i ett pressmeddelande.

”Vi förskjuter uppfattningen från att vara för hemmabruk till att vara tillgängliga överallt, från fitnessentusiaster till människor på alla nivåer, från exklusivitet till inkludering för alla befintliga och framtida Peloton-medlemmar. Våra instruktörer och medlemmar lever och andas den verkliga Peloton-upplevelsen varje dag. Vi är glada över att kunna sprida den energin och inspirationen ut i världen.”

För att nå en bredare publik erbjuder Peloton nu mer gratisinnehåll i sin app och framhåller att de erbjuder 16 olika träningsformer, inklusive yoga, meditation, promenader och styrketräning – inte bara cykling. Detta är särskilt viktigt för företaget eftersom Pelotons data visar att mer än hälften av medlemmarnas träningspass inte är cykelrelaterade.

Nya medlemsnivåer i appen

Företaget har numera fem olika medlemskapsnivåer för appen, inklusive ett nytt gratis-alternativ. Förutom det befintliga All Access-medlemskapet för ägare av Pelotons träningsutrustning och Guide-medlemskapet för Guide-ägare kommer Peloton nu att erbjuda Peloton App Free, som inkluderar över 50 gratispass från 12 av Pelotons olika träningsformer.

Utöver det erbjuder den nya Peloton App One (prissatt till 12,99 dollar per månad (eller $129 per år) alla klasser från den gratis appen, men ger också obegränsad tillgång till tusentals klasser inom nio av Pelotons träningsformer, inklusive styrketräning, meditation, promenader utomhus och yoga. Dessa prenumeranter kan delta i upp till tre cardioklasser med utrustning per månad och de kan delta i on-demand- och liveklasser som erbjuds nästan dagligen, samt Pelotons utmaningar, program och samlingar.

Medlemskapet Peloton App+ inkluderar allt från gratisversionen och App One, samt tillgång till tusentals kardiovaskulära klasser med utrustning för cykeln, löpbandet eller roddmaskinen. Den inkluderar också exklusiv tillgång till klasser med det senaste specialinnehållet – allt för 24 dollar per månad (240 dollar/år).