Twiik har tecknat avtal med Stadium Group AB, Sveriges största sport- och sportmodekedja. Avtalet innebär att samtliga anställda i bolaget kommer att få tillgång till Twiik Premium, digitalt träningsinnehåll och träningscommunity via Twiiks app.
Träning online och digitalt stödd träning, kallad hybridträning, är etablerad och fortsätter att vinna mark. Samma utveckling sker inom företagsfriskvården när allt fler företag vill aktivera sina medarbetare på ett mätbart, effektivt och samtidigt skalbart sätt. Behovet för nya lösningar har ökat genom så kallat hybridarbete som blivit allt vanligare.
För att möta den växande efterfrågan har Twiik utvecklat den digitala träningstjänsten Twiik Premium som ingår i bolagets portfölj av innehållsproukter, Twiik Originals. Twiik Premium ger användaren tillgång till hundratrals träningspass och program producerade både av Twiik och tränare bolaget samarbetar med. Innehållskatalogen utvecklas löpande och innehåller allt från hemmaträningspass till kontorsträning och pass med fokus på mental hälsa.
Företag kan sedan en tid erbjuda sina anställda Twiik Premium som en del i friskvård och förebyggande hälsoarbete på arbetsplatsen. Premium-innehåll kan paketeras tillsammans med exempelvis Twiiks företagsutmaning Teamboost eller livsstilstetet Check-up och på så vis skapa en helhetsprodukt för att enkelt och digitalt utföra hälsofrämjande åtgärder och även följa upp och mäta resultat.
“Vi har genomfört flera Teamboost-utmaningar med riktigt bra resultat. Även om de flesta av våra anställda lever ett aktivt liv så upplevde över 70% av deltagarna att de blivit mer motiverade av utmaningen”, säger Karl Eklöf, VD på Stadium.
“Twiik Premium innebär att vi kan erbjuda alla våra anställda ytterligare möjligheter till träningsinspiration oavsett var de befinner sig. Vi lever som vi lär helt enkelt!”, tillägger Eklöf.
För Twiik innebär affären ett viktigt första steg i utrullningen av Twiik Premium för företag. Flera företag har valt att inkludera Premium-innehåll i sina Teamboost-utmaningar, Stadium är dock det första att teckna ett abonnemang på Twiik Premium för de anställda.
“Samarbetet med Stadium har varit väldigt framgångsrikt hittills med högt engagemang hos deltagarna. Jag är stolt och glad över att ha dem ombord på Twiik Premium”, säger Anders Gran, VD på Twiik.
“Twiik Premium för företag är ett viktigt tillägg till vår portfölj av digitala friskvårdstjänster för företag och dess anställda och vi ser fram emot att följa effekterna produkten ger för våra kunders medarbetares hälsa och produktivitet”, avslutar Gran.