Med fokus på kundupplevelse och innovation – Hamed Ghalaei om sin första tid som VD på Zoezi

Hamed Ghalaei Zoezi
Hamed Ghalaei | Foto: Zoezi

Hamed Ghalaei tog vid rodret som ny VD på affärssystemsföretaget Zoezi i somras. Sweaty Business fick en liten pratstund med Hamed för att se hur den första tiden varit och hur det känns inför kommande MBM-konferensen.

Varför valde du att ta uppdraget som VD på Zoezi?

– Jag såg en stor potential i Zoezi, både i företagets kultur och den tekniska plattformen. Det var ett spännande steg i min karriär där jag kan bidra med min erfarenhet för att ta Zoezi till nästa nivå.

Några månader in på nya jobbet, Hur känns det?

– Det har varit en intensiv och lärorik tid. Teamet är fantastiskt och jag känner att vi har fått bra momentum i vårt arbete framåt.

Vad ser du att du bidrar med till Zoezi?

– Jag bidrar med ett strategiskt helhetsperspektiv och erfarenheter från liknande roller. Min ambition är att skapa förutsättningar för långsiktig tillväxt och innovation.

Vad ligger huvudfokus på framöver?

– Huvudfokus för oss är att ständigt fortsätta utveckla vår plattform, förbättra kundupplevelsen och stärka vår position på marknaden ytterligare. Vi satsar uteslutande på att växa och förädla vårt erbjudande inom Sverige, där vi ser störst potential och möjlighet att tillgodose våra kunders behov på bästa möjliga kvalitativa vis.

Zoezi Hamed
Foto: Zoezi

Vad skulle du säga är Zoezis främsta fördelar gentemot andra affärssystem?

– Zoezis starkaste usp är helt klart vår öppenhet. Jag såg tidigt att här har vi något som är unikt och som ingen av våra branschkollegor kan erbjuda på samma sätt. Kundernas drift förändras ständigt och då måste plattformen kunna modelleras efter behov. Jag känner stor trygghet och stolthet i vår plattform som med enkelhet kan anpassas efter kundernas växande behov och integreras med olika lösningar, vilket ger en kraftfull och unik flexibilitet på marknaden.

Ni medverkar på årets MBM-konferens med Rising Stars-deltagare. Vad hoppas du få ut av eventet?

– Vi ser verkligen fram emot att få träffa och interagera med Rising Stars, som är våra potentiella framtida kunder och fortsätta stärka relationen där. MBM-konferensen är ett nytt format för mig, men Zoezi har deltagit många gånger och jag vet att det är en fantastisk möjlighet att förstå målgruppens behov och bygga långsiktiga relationer som kan leda till underverk. Vi hoppas få många frågor kring vad vår öppenhet kan innebära för dessa kunder och hur vi tillsammans kan skräddarsy Zoezis plattform till dem.

Stort tack för pratstunden, Hamed och fortsatt lycka till! Vi ses på MBM!

Faktaruta

Zeoezis öppenhet:

Förutom de många färdiga integrationer som finns att hämta erbjuder Zoezi en unik, öppen plattform som ger dig friheten att bjuda in utvecklare och partners att integrera och anpassa ditt system helt efter dina önskemål och ambitioner.

Zoezi förstår att varje verksamhet är unik, och därför behöver systemet kunna skräddarsys för att möta just kundens specifika behov.

Sedan starten 2013 har Zoezi erbjudit en total öppenhet i deras API via sin utvecklarplattform. Detta ger kunden obegränsade möjligheter att forma och vidareutveckla sitt system, så att det alltid är i takt med din verksamhets tillväxt och förändrade krav.

Vill du veta mer om hur du kan skräddarsy ditt affärssystem?

Läs gärna mer här.