I ett pressmeddelande meddelar Utveckling & Prestationscentrum Uppsala AB att man lyckats locka till sig branschprofilen Jonas Lissjanis till en nysatsning med ambitioner om att expandera verksamheten i landet.
UP Uppsala består i dagsläget av ett performance-center i Uppsala, med fokus på sport och corporate wellness. Verksamheten arbetar till största delen Business-2-Business. Bland huvudägarna finns bland annat tidigare hockeystjärnan Mats Sundin samt Swedbanks tidigare VD, Michael Wolf. Inom koncernen finns även IMR – Institutet för människor i rörelse – som bland annat arbetar med en teknologiplattform som på ett smidigt sätt möjliggör tester och analyser av exempelvis personalgrupper. IMR arbetar redan idag med flera av Sveriges mest kända företag och dess anställda.
–”Det är med glädje jag meddelar att vi rekryterat Jonas Lissjanis som ny Chefstränare till team UP Uppsala. Jag ser med stor entusiasm framemot den nysatsning som påbörjats tillsammans med Jonas som ny chefstränare och affärsutvecklare – detta komma passa UP perfekt”, säger UP Uppsalas vd Peter Englund i en kommentar.
Jonas har tidigare varit utbildningschef på Eleiko samt Nordisk PT-ansvarig för träningskedjan SATS. Närmast kommer han från Qicraft-ägda SAFE Education där han arbetat som utbildningschef. Dessförinnan var han ägare och grundare av utbildningsföretaget Sports Club Education. Jonas är även delaktig inom Svenska Ishockeyförbundet samt Stockholms Ishockeyförbund.
–”Jag har rötterna inom idrotten och idrottsrörelsen och det känns fantastiskt att kunna integrera den delen mer i vardagen i form att detta uppdrag. Att sedan fokusera mer på B2B är även det ngt jag brinner för och tror enormt mycket på, att sedan göra det tillsammans med IMR och UP Uppsala och de fantastiska personer som ligger bakom dessa bolag är en spännande och enormt utvecklande möjlighet som var svår att tacka nej till”, kommenterar Jonas Lissjanis.
–”Att i ett affärsmässigt perspektiv inom tränings-, och hälsobranschen tänka nytt och fokusera på kombinationen idrott och corporate och vara med och bygga den genren i Sverige, som redan dig är etablerad i andra länder känns nytt, fräscht och spännande”, avslutar Jonas Lissjanis.