Beachbody byter namn till BODi

Bild: BODi

Beachbody har bytt namn till BODi och lanserat en ny digital plattform och en ny kategori som getts namnet Health Esteem.

Namnbytet till BODi skedde bland annat som ett resultat av ett års undersökningar kring hur de skulle kunna fylla en lucka på marknaden.

”Majoriteten av konsumenterna går inte igång på det traditionella sättet tränings- och kostföretag marknadsfört sina tjänster historiskt – genom att fokusera mycket kring fysiska resultat i form av viktminskning och/eller utseende”, kommenterar företagets CEO, Carl D. Daikeler.

Företaget upptäckte en lucka på marknaden när två av dess lanseringar för 2022 – Four-Week Gut Protocol och Fire and Flow-programmet – överträffade förväntningarna. Dessa program fokuserade på hur människor kände sig medan de utförde programmen snarare än resultaten som uppnåddes i slutet.

Bild: BODi

”Människor bryr sig inte om resultatet om det sker på bekostnad av deras självkänsla eller livsstil. Branschen är snabb att prata om hur fantastiska dess tjänster är, men människor vet bättre. Innan de engagerar sig behöver de veta hur de ska övervinna de hinder som tidigare har satt käppar i hjulet för dem”, fortsätter Daikeler.

Problem på börsen

Namnbytet kommer cirka fyra månader efter att BODi, vid den tiden känd som Beachbody, fick en varning från New York-börsen (NYSE) som meddelade företaget att det inte uppfyllde villkoren för att listas på NYSE eftersom dess aktie hade handlats under 1,00 dollar under en sammanhängande 30-dagars handelsperiod vid den tiden.

Enligt NYSE:s regler har företaget sex månader från mottagandet av varningen på sig att återföra aktiekursen och genomsnittlig aktiekurs till över 1,00 dollar.

Sedan mottagandet av varningen har företagets aktiekurs fortsatt att ligga under 1,00 dollar. Vid tillkännagivandet om namnbytet den 9 mars stängde aktien på 85 cent per aktie, och den stängde den 13 mars på 71 cent per aktie.

BODI:s Finansiella resultat 2022

  • Digitala intäkter minskade med 18 procent till 300,7 miljoner dollar
  • Kostintäkter och andra intäkter minskade med 24 procent till 353,3 miljoner dollar
  • Intäkterna från Connected Fitness minskade med 11 procent till 38,2 miljoner dollar
  • Rörelseförlusten förbättrades med 94,1 miljoner dollar till 203,2 miljoner dollar jämfört med en rörelseförlust på 297,3 miljoner dollar 2021.