Som en smakrik aptitretare till Les Mills Live-eventet den gångna helgen arrangerades under fredagen Les Mills Management Day i Stockholm.
Dagen bjöd på ett innehåll späckat med inspiration, lärdomar och nätverkande/mingel med branschkollegor från både Sverige och Les Mills Nordics olika marknader runtom i Europa.
Först ut bland föreläsarna var Mikael Wallteg, som arbetade 16 år i företagsledningen på Systembolaget. Som vice VD och försäljningsdirektör vände han Systembolaget med 400 butiker och 125 miljoner årliga kundmöten från ett korrupt företag och kritiserat monopol till ett av Sveriges mest omtyckta företag. Hans föreläsning om förändringsledning blev väldigt uppskattad av deltagarna och gav upphov till intressanta diskussioner.
Phillip Mills: “How to attract the next generation of club members?”
Philip tog deltagarna på en resa om kommande trender, förändringar i träningsbranschen, hur man kan hitta vägar för att attrahera den nya generationen av medlemmar och hur Les Mills ser på kommande trender.
Katarina Gospic: “Digital tsunami – culture, collaboration, and creativity”
Under denna föreläsning berättade Dr Katarina Gospic om hur hjärnan fungerar vid förändring, varför värderingar och kultur är det viktigaste vi har och hur ska kunna vara modiga när vi seglar på outforskade vatten. Har vi kunskap om hur hjärnan och ny teknologi fungerar kan vi nyttja kraften i vågen till vår fördel i syfte att främja samarbete, kreativitet och innovation.