Ett nytt, revolutionerande samarbete mellan träningsappen Bruce och gymkedjan STC lanseras i slutet av december som ett steg i att på allvar utmana svenskarnas konventionella träningsrutin och uppmuntra till mer rörelse i ett allt mer stillasittande samhälle.
Samarbetet innebär att man som Bruce-medlem utöver landets bästa studioträning, med allt från simning och klättring till yoga och HIIT, också får tillgång till STCs hela utbud av 215 gym från norr till söder.
Samarbetet mellan Bruce och STC innebär att man framöver kommer kunna erbjuda ett träningsmedlemskap olikt något annat – med mer variation och större flexibilitet än någonsin.
“Visionen med Bruce har alltid varit en plattform som erbjuder bredden av träning, med någonting för alla. Vi vill vara platsen som samlar allt på ett ställe, där medlemmar på ett smidigt sätt kan gå till sina favoritställen och upptäcka nya, utan att behöva fundera på betalplaner, bindningstider och andra parametrar för varje enskild anläggning”, säger Peter Andersson, VD på Bruce, och tillägger:
“Samarbetet med STC är en pusselbit vi har saknat för att kunna erbjuda våra medlemmar ett oslagbart medlemskap. Från att ha haft ett starkt utbud i landets tre största städer breddar vi nu tillgängligheten genom en av Sveriges största gymkedjor med 215 anläggningar från Ystad till Åre. I förlängningen hoppas jag att fler kedjor går samma väg som STC och ansluter sig till oss, och på så vis når en ännu större grupp av människor som vill få fördelarna med en varierad träning.
Erbjuder mest träning i Sverige
Genom att addera STCs alla gym till Bruce redan stora utbud av varierad träning kan man nu också stoltsera med att erbjuda flest träningsanläggningar, med träning i alla dess former, på inte mindre än 650 ställen i Sverige. Totalt i Norden innebär det att Bruce kommer att erbjuda sina medlemmar tillgång till nära 900 olika anläggningar i ett och samma medlemskap.
“På STC har vi satt som övergripande mål att få fler människor i rörelse och vi vet vikten av en mångsidig träningsrutin. Vi kan åstadkomma en hel del på egen hand som kedja, men vi ser också hur vi genom Bruce kan komma i kontakt med en bredare målgrupp som inte nödvändigtvis väljer ett medlemskap exklusivt hos oss, säger Anders Carlbark, VD på STC, och fortsätter: Det är självklart ett stort steg för oss att öppna upp samtliga våra gym till Bruce-medlemmar, men vi är övertygade om att vi tillsammans har en perfekt matchning. Vi har landat i en, för båda parter, kommersiellt gångbar lösning som leder oss närmare ett viktigt gemensamt mål – att få fler människor att röra på sig.”
Lyssna på Peter Andersson och Anders Carlbark i Sweaty Business-podden
Sweaty Business podcast hittar du där poddar finns, på Spotify eller här.