Bruce, som skapat ett digitalt gymkort där användaren kan träna på flera olika gym och studios med ett och samma medlemsskap, plockar in Kajsa Berthammar som ny marknadschef. Hon har en bakgrund inom marknadsföring för prenumerationstjänster, tidigare hos Match.com och senast på Storytel.
“De har en produkt som jag verkligen gillar och tror på, de befinner sig i en fas som jag tycker är väldigt intressant och de har ett team som jag klickar med”, säger Kajsa Berthammar i ett pressmeddelande.
“Kajsas starka erfarenhet inom varumärkesbyggande, samt nordisk och global marknadsföring av prenumerationstjänster, är en perfekt matchning med vår nuvarande situation och våra ambitiösa planer framåt”, säger Peter Andersson, vd på Bruce.
Kajsa Berthammar kommer ha fokus på att utveckla bolagets varumärke.
“Uppskalning är bland det roligaste jag vet, och resan med Storytel har gett mig mycket erfarenhet av just den biten”, säger Kajsa Berthammar.
Ekonomiskt sett ser det tuffare ut för bolaget. För det brutna räkenskapsåret 2020/2021 redovisar Bruce en nettoomsättning om 40 miljoner kronor och ett rörelseresultat på minus -15 miljoner kronor, vilket innebär att omsättningen är densamma som året innan, men att förlusterna ökar med 1 miljon kronor. Räkenskapsåret sträcker sig från 2020-09-01 till 2021-08-31.
I kassan fanns vid bokslutet 7 miljoner kronor, nere från 16 miljoner kronor året innan.
Bruce medgrundare Magnus Elm, klev tidigare i år ner från vd-posten för att istället bli produktchef.
”Ambitionen är att tillsammans med teamet öka medlemsbasen tjugo gånger av vad den är i dag – och såklart ha kul”, sa nya vd:n Peter Andersson då i en kommentar till sajten Breakit.