Extra: Inspirationsdag med Zoezi och CMS Sweden

I veckan hölls en inspirationsdag i Floda, utanför Göteborg för gymägare. Eventet arrangerades av affärssystemleverantören Zoezi tillsammans med säljkonsultbolaget CMS Sweden och utspelades bland annat på den originella träningsanläggningen The Tannery Club.

Temat för dagen handlade om att inse värdet av att paketera sitt erbjudande rätt. Från CMS Sweden talade veteranen Viking Bergström samt Ida Hedstad om att våga prissätta sitt träningsutbud efter värde och Diana WIllman Ivarsson lyfte vikten av att matcha sitt digitala ansikte med sin anläggning. Dagen kryddades med goda exempel från anläggningen The Tannery Club som lyckats väl med att just paketera sitt utbud med indoor/outdoor-träning samt träningsresor och konferenspaket.


“Det känns superkul att nu vara igång med fysiska event igen. Vi handplockade platsen för att sticka ut och det visar sig ha varit ett lyckat koncept. Som jag tidigare pratat om ser vi att friskvårdsaktörerna har mycket att lära av varandra och idag fick vi kvitto på detta. The Tannery Club som är vår kund har under dagen inspirerat mer traditionella gym till att våga paketera bredare för att lyckas med sin merförsäljning- De gör det dessutom riktigt snyggt på sin hemsida som är vårt affärssystem. Vi är stolta över att kunna leverera en så pass komplett produkt som så tydligt i sin flexibilitet får lyfta fram verksamhetens unika utbud”, kommenterar Diana Willman Ivarsson, Marknadskoordinator hos Zoezi.


Ett 30-tal gymägare var inbjudna från såväl mindre Outdoorverksamheter till större fullservicegym och var mycket uppskattat.

Träning ute i det fria