SATS lanserar egna funktionsprodukter
Den nordiska träningskedjan SATS lanserar nu egna produkter för användning före, under och efter träningen.
SATS uppger att deras nutritionsprodukter till stor del tillverkas i...
Les Mills lanserar det globala eventet ”World United”
Les Mills planerar att starta fitnessindustrins återhämtning från COVID-19 med en ny kampanj för att hjälpa gym att engagera befintliga och locka nya medlemmar.
World...
Actic lanserar Actic Outdoor Box
Actic släppte tidigare i år en rapport som kartlade svenskarnas träningsvanor utomhus. Kartläggningen visade att 62%*, av de svenskar som tränar, tränar också utomhus....
Gymleco tar sig an den nya supertrenden Padeltennis
Racketsporten padel har tagit Sverige med storm de senaste åren. Felix Johansson och Emil Sigvardsson startar inom kort ett av Stockholms mest exklusiva padelanläggningar...
Techmässan CES 2021blir en helt digital upplevelse
Consumer Technology Association (CTA) har meddelat att CES 2021 kommer att bli en helt digital upplevelse, där man kopplar samman utställare, kunder, "thought leaders"...
Delårsrapport: Actic minskar omsättning och rörelseresultat under andra kvartalet
Träningskedjan Actic redovisar minskande omsättning under andra kvartalet jämfört med samma period året innan. Bolaget rapporterar även en ökad förlust.
Omsättningen sjönk med 34,2 procent...
Rainer Schallers RSG Group köper anrika Gold’s Gym
Rainer Schaller, grundaren av budgetgym-jätten McFIT, har adderat ikoniska Gold’s Gym till sin portfölj av företag och varumärken.
Affären, värd cirka 100 miljoner dollar, gör...
Hemmaträning: Liteboxer siktar på att bli ”boxningens Peloton”
Liteboxer är en ny träningsprodukt för alla dem som känner för att träna boxning för sig själva i hemmet eller på annan plats.
Den "digitala...
Polar lanserar träningsklockan Unite
Klockan erbjuder personliga träningspass, vägledning kring välbefinnande, GPS-funktionalitet och en verktygslåda med funktioner utformade för att göra det enkelt för användare att röra på...
FIBO överger live och satsar helt digitalt under hösten
Teamet på Reed Exhibitions har meddelat att FIBO Köln inte kommer att gå som ett live-evenemang som hoppats, utan istället satsar digitalt hösten 2020.
Evenemanget...