Hudvårdsmärket Moss & Noor rekryterar marknadschef och säkrar avtal med Apoteket

Moss & Noor stärker upp organisation med Julia Ekholm. Den tidigare elitspelaren i fotboll tar över rollen som Marketing Manager på det snabbväxande hudvårdsvarumärket. Dessutom lanseras varumärket i Apotekets sortiment.

Julia Ekholm kommer senast från rollen som Digital Strateg på byrån The Generation. Innan dess var hon på mediabolaget Everysport Group.

Julia Ekholm var del i F19-landslaget som tog EM-guld i Israel sommaren 2015. Hon har studerat och spelat fotboll för University of Central Florida i USA samt representerat AIK och Hammarby i OBOS Damallsvenskan.

Julia Ekholm:

– Det känns otroligt roligt och spännande att få vara med på den här resan! Moss & Noor är ett varumärke som har stor potential och jag är superladdad att få sätta tänderna i det. Något som motiverar mig lite extra är just det läget företaget är i just nu. Jag har alltid tyckt om känslan av att överraska positivt och att vara lite av en ”underdog”. Det är en position som jag gillar starkt och även ser som en fördel framåt.

Lansering på Apoteket

Sveriges största apotekskedja – Apoteket – lanserar Moss & Noor i 100 butiker och online. Med nära 400 butiker, 600 apoteksombud och 3 400 anställda är Apoteket den största apoteksaktören i landet.

Elin Jarl, chef extern kommunikation på Apoteket:

– Vi uppdaterar ständigt vårt sortiment med nya spännande varumärken och välkomnar Moss & Noor till oss! Vi erbjuder nu produkterna som passar en aktiv livsstil i våra butiker och på apoteket.se.

Tom Flumé, grundare och vd Moss & Noor:

– Apoteket är Sveriges prestigeåterförsäljare nummer ett. Det är en kvalitetsstämpel för oss att de nu lanserar varumärket, både i butik och online. Extra kul att de satsar stort direkt, med hundratals butiker. Apoteket visar ambition och handlingskraft.

Moss & Noor:s produkter finns redan ute i butiker över hela landet och på apoteket.se.

– Lanseringen på Apoteket är ett bevis på att vårt koncept ligger helt rätt i tiden, framförallt kommersiellt. När vi tog fram våra första produkter var handeln generellt rätt avvaktande och frågande, just för att vi satsade på funktion – istället för skönhet. Vi stod ut ur mängden på ett märkligt sätt, ansågs det, avslutar Tom Flumé

Moss & Noor är ett svenskt livsstilsvarumärke som utvecklar hudvårdsprodukter för dig som tränar. 100% veganska och producerade i Sverige. Lanserades 2020 av tidigare elitsimmaren Tom Flumé, känd som vinnare av tv-programmet The Apprentice på TV4. Gunilla von Platen är investerare och delägare i företaget.

Lyssna gärna på Tom Flumé i Sweaty Business podcast #111 där han bland annat berättar om resan med Moss & Noor, upplevelsen i The Apprentice och hans tankar om träningsbranschen. Lyssna på Spotify eller överallt där poddar finns.