Hudvårdsföretaget Moss & Noor expanderar till Norge. Först ut är landets största butikskedja Vita.
– Det är helt avgörande för oss att arbeta med snabba och innovativa varumärken som Moss & Noor, kommenterar Hege Braaten, kategorichef på Vita.
Vita är Norges största kedja inom skönhet och hudvård med över 117 butiker över hela landet, inklusive nätbutiken vita.no. Den första Vita-butiken öppnades i Oslo 1981. Bolaget omsätter drygt 1,7 miljarder kronor årligen.
Hege Braaten fortsätter:
– Vi är stolta att lansera Moss & Noor. Ett varumärke som matchar våra kunders livsstil då de ständigt är på språng, är aktiva och behöver produkter som verkligen fungerar. Vi anser att skönhet och välbefinnande går hand i hand med en aktiv livsstil.
– I mitt jobb som kategorichef arbetar jag mycket utifrån data och följer noga vad som är trendigt inom sociala medier för att finna kategoritillväxt. Det är absolut avgörande för oss att arbeta med snabba och innovativa varumärken som håller oss uppdaterade inom de senaste trenderna och produkterna.
Tom Flumé, grundare och vd Moss & Noor:
– Norge är den marknad som visat störst intresse för våra produkter. Privatpersoner har hört av sig och tjatat på att vi ska in på olika återförsäljare. Nu när vi tar steget så kunde inte förutsättningarna vara bättre än med Vita som startpunkt.
– Vita har visat stor beslutsamhet. De har lyssnat på sina kunder på ett imponerande sätt. Detta kommer bli ett långt och framgångsrikt samarbete. Med landets största återförsäljare i ryggen har vi alla förutsättningar att växa ytterligare i Norge.
Moss & Noor är ett svenskt livsstilsvarumärke som utvecklar hudvårdsprodukter för dig som tränar. 100% veganska och producerade i Sverige. Lanserades 2020 av tidigare elitsimmaren Tom Flumé, känd som vinnare av tv-programmet The Apprentice på TV4. Gunilla von Platen är investerare och delägare i företaget.