Lululemon går ut med nyheten att de har utsett Mike Aragon, tidigare contentchef för livestreamingplattformen Twitch, till ny vd för det uppkopplade fitnessvarumärket MIRROR. Från och med den 17 januari kommer Aragon att kliva in i VD-rollen för både Mirror och Lululemons digitala träningssatsning.
– ”Mike Aragon har en imponerande meritlista när det gäller att bygga framgångsrika varumärken genom att koppla samman människor och bygga communityn genom digitalt innehåll och upplevelser”, kommenterar Lululemons vd Calvin McDonald.
– ”Han är den idealiska ledaren för att leda vägen framåt för MIRROR när vi engagerar oss med de mer än 10 miljoner Lululemon-kunderna som lever ”the sweat life”.
Under 2020 förvärvade Lululemon MIRROR för dryga 500 miljoner dollar.
Aragon ansluter sig till företaget efter nästan fem år som CCO (Chief Content Officer) för den Amazon-ägda livestreamingtjänsten Twitch. Dessförinnan har han bland annat en bakgrund som senior chef hos PlayStation Network/Sony.
– ”Mirror har en stark marknadsposition med en växande abonnentbas, och jag ser fram emot att bygga vidare på denna solida grund och definiera nästa tillväxtkapitel med det talangfulla MIRROR-teamet”, kommenterar Mike Aragon.