Evenemangsarrangören, Diversified Communications, har meddelat att Eco Life Scandinavia – mässan för hållbara och ekologiska produkter – kommer att byta namn till Eco Living Scandinavia inför sitt 10-årsjubileum.
Eco Living Scandinavia, som äger rum på Malmömässan den 16-17 november, kommer att fortsätta att samarrangeras tillsammans med Nordic Organic Food Fair och kommer att inkludera fyra uppfräschade fokusområden: Plant Based Show, Natural Beauty Show, Natural Health Show och Free From Trail. Tillkännagivandet av namnändringen sammanfaller med biljettsläppet till höstens mässa.
Hälsobutiker, Gym/träningscenter, apotekskedjor, grossister, distributörer, importörer, exportörer, återförsäljare och stormarknader över hela Skandinavien uppmanas att säkra upp sina biljetter till den kostnadsfria mässan.
Sedan starten (som Natural Products Scandinavia) 2012 har mässan etablerat sig som ett av de viktigaste handelsevenemangen i regionen, med stöd från ledande återförsäljare som Dansk Supermarked, Life Europe, Lidl, ICA Sverige AB och Hälsokraft. Mässan har också haft stöd av beslutsfattare, som Danska ministern Rasmus Prehn, och föreningar som Organic Denmark, Organic Sweden, Pro Luomu, IFOAM, NATRUE och Region Skåne.
Eventchef Melina Viking säger:
”Som Nordens ledande handelsevenemang för ekologisk mat, naturlig hälsa, skönhet och ekoliv, är det viktigt att utvecklas tillsammans med de branscher vi arbetar med. Vårt nya varumärke – från mässnamnet och logotypen till en komplett omdesign av webbsidan – kommer att hjälpa till att visuellt sammanföra de gemensamma mässorna till ett heltäckande evenemang som främjar hållbarhet.
Boka dina kostnadsfria biljetter här.