Gymkedjan Nordic Wellness avslöjar att de nyligen tecknat avtal för ett nytt gym, beläget i centrala Stockholm, därmed uppfylls koncernens långsiktiga mål om 350 anläggningar.
Anläggningen kommer att brandas under Nordic Wellness-gruppens varumärke Grand fitness.
Anläggningen uppges bli ett flaggskepp för företaget och omfattar 1 600 kvadratmeter toppmodern träningsanläggning på Klarabergsgatan i centrala Stocholm.
– Koncernens långsiktiga mål på 350 klubbar är nått och nu sätter vi nya mål för framtiden, säger Nordic Wellness grundare och vd Magnus Wilhelmsson.
För Grand Fitness-varumärket blir detta det sjunde gymmet i kedjan som lanserades 2017. Nordic Wellness uppgav vid tidpunkten sig ha identifierat en lucka i utbudet av Boutique-liknande gym i Sverige. Med Grand Fitness vill de fylla den luckan och erbjuda en träningsupplevelse utöver det vanliga.
Om framgångsfaktorer för Grand Fitness har Magnus Wilhelmsson tidigare sagt till Sweaty Business:
– Till att börja med så erbjuder vi enbart gymträning i detta koncept, styrketräning är generellt sett en mycket stark trend. Vidare har vi en annan design än våra Nordic Wellness-anläggningar och 20-årsgräns. Prismässigt har vi ett starkt erbjudande där medlemmarna även får access till övriga Nordic Wellness-klubbar i samma medlemskap.
På frågan vilka koncernens nästa mål är svarar Wilhelmsson att en fortsatt expansion ligger i planerna, men att hur många klubbar det handlar om vill han inte kommunicera externt i dagsläget.
Nordic Wellness omsatte 2023 1,8 miljarder kronor och redovisade ett resultat om 68,9 miljoner kronor, en rejäl förbättring jämfört med ett resultat på minus 22,5 miljoner kronor året innan.