Puls & Träning och Twiik i innovativt samarbete

Den snabbväxande gymkedjan Puls & Träning, som just nu expanderar över Sverige med nya anläggningar i bland annat Skåne och Göteborg, satsar aktivt på digitalisering. Nu väljer kedjan att samarbeta med konsumenttjänsten Twiik och IT-leverantören PositionEtt för att lansera en app. Appen är tänkt att möta medlemmarnas vardagliga behov samtidigt som den kommer att öka servicenivån och ge bättre kommunikationsmöjligheter.

Genom Puls & Tränings app, som utvecklas tillsammans med Twiik och PositionEtt, kommer medlemmarna att kunna kommunicera med sin anläggning, boka gruppträning- och PT-pass samt i framtiden även öppna dörrarna. Plattformen gör det möjligt för Puls & Träning att digitalt finnas nära medlemmarna och ge dem relevanta nyheter, erbjudanden och inspiration. Även den som inte är medlem på Puls & Träning kommer att ha användning av appen, då den bland annat kommer att innehålla en träningsdagbok och träningstips som alla kan ta del av.  

”Vi satsar på digitalisering för att vi vill fortsätta att finnas där våra kunder finns. Med digitala hjälpmedel, som vår kommande app, kan vi skapa en ännu bättre upplevelse för våra medlemmar, med starkare service och kommunikation. Genom appen kommer vi dessutom att kunna inleda vår relation med nya medlemmar redan innan de tagit steget till köp, vilket är revolutionerande för branschen”, säger Per Lehmann, VD på Puls & Träning.

Puls & Tränings app kommer att leverera både inspiration och direkta träningsupplägg genom Twiiks PT-verktyg, samtidigt lägger man stort fokus på att skapa bra kommunikationsvägar som man av erfarenhet vet skapar lojalitet hos medlemmarna. Appen kommer bland annat att innehålla ett community för medlemmarna där man kan följa och sporra varandras träning. 

Puls & Träning är väldigt målmedvetna och har en tydligt digital agenda och vi är så klart väldigt taggade på att vara en del i den resan. Det är en enorm marknad som öppnar upp sig när man börjar tänka bortom anläggningen och till exempel erbjuda nya tjänster digitalt för att nå nya kundgrupper som till exempel de som tränar hemma och företag”, menar Anders Gran, VD på Twiik.  

Genom samarbetet positionerar P&T sig för framtiden samtidigt som man löser väldigt vardagliga utmaningar för medlemmar och anställda.

Genom appen kan vi både stärka relationen till våra medlemmar och tillgodose deras vardagliga behov, samtidigt som vi skapar en potentiell ny marknadskanal för oss själva. Vi ser mycket fram emot det, avslutar Per Lehmann.

Lyssna även på: Twiiks vd Anders Gran gästade nyligen Sweaty Business-podden och pratade digitalisering och nya affärsmöjligheter.