Mitt under ett intensivt VM-slutspel i fotboll har Adidas och Svenska Fotbollförbundet kommit överens om en förlängning av sitt sponsringsavtal.
I samband med pågående VM kunde Svenska Fotbollförbundet och Adidas meddela att man förlänger sitt samarbete. Adidas fortsätter att vara exklusiv produktleverantör ytterligare 6 år, tom 2024 för såväl damlandslaget, herrlandslaget, ungdomslandslag, fansprodukter och landslagets fotbollsskola.
– Vi är väldigt glada över att vi fortsätter vara en viktig global partner till adidas, sida vid sida med stora nationer som Tyskland, Belgien, Spanien och Argentina. Adidas står för kvalitet, professionalitet och fantastiska produkter, dessutom finns det en stark värderingsmässig gemenskap mellan oss, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare på Svenska Fotbollförbundet.
För Adidas är det matchkläder till spelarna och försäljning av merchandise som är i störst fokus förklarar Adidas.
– Vi anser att detta är det största hedersuppdrag du kan ha i Svensk fotboll och som marknadsledande inom fotboll var det självklart att vi ville förlänga vårt partnerskap med Svenska Fotbollförbundet och utrusta de olika landslagen, säger Sven Moser General Manager adidas Norden.
Under det pågående mästerskapet i Ryssland representerar Adidas fler klubbnationer än något annat varumärke, och Sverige gör sig sällskap av hela 11 andra lag. Tillsammans har Adidas mer än 300 internationella spelare som tävlar i Adidas. Som officiell sponsor till FIFA World Cup™ ansvarar Adidas även för matchbollen, Telstar18.