Consumer Technology Association (CTA) har meddelat att CES 2021 kommer att bli en helt digital upplevelse, där man kopplar samman utställare, kunder, ”thought leaders” och media från hela världen.
Gary Shapiro, VD och koncernchef för CTA kommenterar: ”Mitt i pandemin och den växande globala oron över spridningen av COVID-19 är det bara inte möjligt att säkert samla tiotusentals människor i Las Vegas i början av januari 2021 för att träffas och göra affärer.”
”Teknik hjälper oss alla att arbeta, lära oss och kopplas samman under pandemin – och att innovation kommer också att hjälpa oss att genomföra CES 2021 och förena tech communityn på ett meningsfullt sätt. Genom att gå över till en helt digital plattform för 2021 kan vi leverera en unik upplevelse som hjälper våra utställare att få kontakt med befintliga och nya målgrupper.”
Det nya formatet av CES – som kommer att äga rum den 6 till 9 januari 2021 – kommer att göra det möjligt för deltagarna att lyssna till teknikinnovatörer, se banbrytande tekniker och de senaste produktlanseringarna samt engagera sig i globala varumärken och startups företag från hela världen.
CES är en årlig mässa som vanligtvis hålls på Las Vegas Convention Center i Las Vegas, USA. Evenemanget är vanligtvis värd för presentationer av nya produkter och teknologier inom ”consumer electronics”.