Performance recovery-varumärket Therabody meddelade häromdagen att de har hämtat in hela 165 miljoner USD (dryga 1,8 miljarder SEK) i tillväxtfinansiering och släpper åtta nya produkter, en blandning av uppgraderingar av befintliga produkter och helt nya produkter.
Investeringsrundan, ledd av North Castle Partners och sällskap av Kevin Harts HartBeat Ventures och Aaron Rodgers Rx3 Ventures, kommer att sätta fart på Therabodys satsning mot stresslindring, skönhet, sömn och mer.
Therabody lanserade SmartGoggles, en hjärtslagssänkande och avstressande ögonmask, samt TheraMind – en rebranding av SoSound-innehåll som nu finns tillgängligt i företagets app, glasögon och fåtölj.
Therabody har haft en imponerande utveckling och har expanderat snabbt inom sitt ”må-bra”-ekosystem.
- 2019: Theragun öppnade sin första wellnessstudio i Los Angeles, kallat Reset.
- 2020: Med en tydlig signal om ambitioner bortom massagepistolen bytte företaget namn till Therabody, lanserade en CBD-produkt och förvärvade RP Sports, tillverkare av kompressionsstövlar för återhämtning.
- 2021: Therabody förvärvar ESTim-företaget PowerDot för 34 miljoner dollar.
- 2022: Therabody gick in i skönhetsmarknaden med TheraFace, en ansiktsmasserare med ljusterapi, och köpte start-up:en SoSound som verkar inom akustisk terapi.
Företaget har idag fler än 20 egna butiker och 10 Reset wellness-center öppna eller under uppbyggnad. Kompletterat med onlinehandel och över 10 000 återförsäljare i dryga 60 länder, uppger vd Benjamin Nazarian att intäkterna har tiodubblats under de senaste fyra åren.
Företagets kassako, TheraGun, är den bästsäljande massagepistolen i sin prisklass, med en marknadsandel på hela 71% i USA under de senaste 12 månaderna, enligt NPD Group.