aim’n öppnar ny pop up-butik på Norrmalmstorg i Stockholm

Den 25:e augusti slår träningsklädmärket aim’n upp portarna till en ny pop up-butik på Norrmalmstorg 1 i Bibliotekstan, Stockholm. Butiken blir aim’ns första pop-up-satsning i huvudstaden.

25:e augusti markerar också lanseringen av aim’ns nya höstkollektion. Kollektionen har ett brett användningsområde och präglas av sweat sets, vintage-inspirerade logotyper och mönster samt mjuka basplagg med en trendig 90-talskänsla. 

– Vi tror på att finnas där våra kunder finns, och det känns spännande att få öppna en pop up-butik i Stockholm i en inspirerande miljö som passar vårt varumärke perfekt. Genom pop up–konceptet kommer vi att erbjuda en unik shoppingupplevelse, guida kunderna rätt i vårt sortiment och samtidigt visa upp våra efterlängtade nyheter. Det känns helt rätt i tiden att göra aim’ns första pop-up satsning här i Bibliotekstan, och vi ser fram emot att få träffa våra kunder face-to-face, säger Tekla Acs, co-founder och creative director på aim’n.

– Vi är mycket glada över att få välkomna aim’n till Bibliotekstan. Varumärket kompletterar befintligt utbud väl och stärker vårt erbjudande inom hälsa och träning samt bidrar till att stärka Bibliotekstan som shoppingdestination och mötesplats, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik, Hufvudstaden.

Pop-up butiken på Norrmalmstorg är på cirka 120 kvadratmeter och kommer att bestå av ett handplockat sortiment från aim’n med fokus på bästsäljare och höstens nyheter. aimn’s signaturmaterial Core är också tillbaka i ny tappning, nu tillverkat av återvunnen polyester.

– Vår nya kollektion och kampanj, som producerades i New York City, är inspirerad av drömmar och nyfikenhet, och passar lika bra till träningen som till vardags – allt för att göra livet enklare för kunden. Vi utvecklar alltid vårt sortiment utifrån vad våra kunder efterfrågar, och genom att mixa och matcha bland plaggen kan kunden skapa sin egna personliga look, utan att tumma på funktionen, säger Tekla Acs.

aim’n är ett svenskt varumärke som grundades 2013 av barndomsvännerna Tekla Acs och Helen Van med målet att inspirera kvinnor världen över till en aktiv livsstil. Med ett starkt fokus på innovativa och multifunktionella plagg som kombinerar mode och funktion har aim’n blivit marknadsledande inom träningsbranschen, och har sedan starten sålt till kunder i över 150 länder. Utöver pop-up butiken i Stockholm har aim’n även fysiska butiker i Halmstad och Göteborg samt i Mount Maunganui, Nya Zeeland. 

Under releasehelgen firas den nyöppnade butiken med DJ och happenings, och kunderna kommer att bjudas på goodiebags, tilltugg och dryck på plats i butiken.

aim’n pop-up store:
Öppnar 25:e augusti

Adress: Norrmalmstorg 1 – Bibliotekstan

Öppettider:
Mån-fre: 11-19
Lör: 11-18
Sön:  12-17