Barry’s i Sverige ökade sin omsättning med dryga 20 procent och såg resultatet göra ett rejält hopp i positiv riktning – till nästan 1,9 miljoner kronor.
Barry’s Bootcamp Nordic AB driver i Sverige två träningsstudios i Sverige, i Stockholm och Göteborg.
Under 2022 slog sig svenska Barry’s Bootcamp Nordic AB och norska BB Norway AS samman för att bilda ett bolag med åtta nordiska studios i Oslo, Bergen, Sandvika, Stockholm, Göteborg och Köpenhamn.
Barry’s etablerades först i Los Angeles 1998 och ett av de ledande varumärkena inom boutique fitness globalt. Träningskonceptet erbjuder högintensiv träning i nattklubbsinspirerad atmosfär och är känt som ”The Best Workout in the World”. Barry’s har expanderat till över 13 länder och har över 80 studios i större städer runt om i världen.
Barry’s i Sverige 2022 i siffror
- Omsättning: 27,1 miljoner kronor jämfört med 2021: 22,6 miljoner kronor
- Rörelseresultat: 1,9 miljoner kronor jämfört med 2021: 36 tusen kronor
- EBITA: 2,9 miljoner kronor jämfört med 2021: 2,4 miljoner kronor
- Soliditet: 72 procent vs. 11,5 procent
- Utdelning: 0 kronor. 2021: 0 kronor
- Medeltal anställda: 17 (17)
- Antal klubbar: 2
- Antal medlemmar: Ingen uppgift
- VD: Johan Nilsson
- Fokusregioner: Stockholm och Göteborg
Not: Bokslutet för Barry’s Bootcamp Nordic AB innehåller även overheadkostnader för hela den nordiska verksamheten