Barry’s Bootcamp Nordic AB och BB Norway AS går samman för att bilda ett bolag med åtta nordiska studios i Oslo, Bergen, Sandvika, Stockholm, Göteborg och Köpenhamn – med 250 anställda och ambitioner att nå en omsättning om 100 miljoner svenska kronor under 2022.
– ”Trots de osäkra tiderna under pandemin har vi framgångsrikt lanserat en ny studio i Köpenhamn, och beslutet att slå samman nu är spännande. Jag är stolt och förväntansfull över att tillkännage denna sammanslagning som kommer att leda till en snabbare tillväxt i Norden i framtiden, säger Johan Nilsson, VD & delägare i Barry’s Nordic i ett pressmeddelande.
Han tillägger att målet är att ha 16 studios i Norden under de närmaste åren.
– ”Vi är stolta över att ha varit en del av denna resa sedan starten för 10 år sedan och nu ser vi fram emot en ny spännande resa och expansionsfas de kommande åren”, säger Linn Herland och Tage Flugeim, delägare i Barry’s Norway, i ett gemensamt uttalande.
Barrys vision sedan starten har varit att förbättra människors hälsa och skapa en unik träningsupplevelse.
– ”Vi delar den visionen för Barrys framtid och vår roll är viktigare än någonsin”, avslutar Johan Nilsson.
Barry’s etablerades först i Los Angeles 1998 och är det ledande varumärket inom boutique fitness globalt. Träningskonceptet erbjuder högintensiv träning i nattklubbsinspirerad atmosfär och är känt som ”The Best Workout in the World”. Barry’s har expanderat till över 13 länder och har 81 studios i större städer runt om i världen.