Gymgrossisten och Moss & Noor öppnar Sweat Store – butiken där du betalar med din svett

Sweat Store butiken från Gymgrossisten och Moss & Noor
Foto: Gymgrossisten.com

Ehandelsjätten Gymgrossisten och hudvårdsmärket Moss & Noor lanserar Sweat Store – butiken där svett är valutan som används för att betala för produkterna.

sweatstore.se kan du klicka hem produkter genom att betala med svett, istället för pengar. I butiken finns ett utbud av utvalda produkter från varumärken som Moss & Noor, Star Nutrition, Nocco, Sudio, Melle Sweden, Brödernas, Naprapatlandslaget, Barebells, Vitamin Well med flera.

– Vår vision är ”for the stronger, happier, healthier version of you”. Det gäller lika mycket för oss som arbetar i bolaget som vad vi strävar efter för våra kunder. Vår marknadsstrategi bygger på att skapa aktiviteter och innehåll som är relevant för våra kunder. Att helt enkelt förtjäna deras uppmärksamhet och engagemang! Moss & Noor är ett varumärke som vi inte bara gillar skarpt utan även säljer på Gymgrossisten och som är högst relevant för våra kunder. I ett möte med Tom Flumé (grundare Moss & Noor) pitchade han idén om ”världens första butik där man betalar med svett” och jag blev såld på den direkt. Vi byggde sedan vidare på idén tillsammans och resultatet blev Sweat Store, säger Maja Dahlberg, marknadschef (CMO) på Health and Sports Nutrition Group HSNG AB som äger och driver Gymgrossisten.

Vidare säger hon:

– Med Sweat Store blir vi först i världen med denna typ av butik. Gemensamt med Moss & Noor är att vi ser att svett ska hyllas – det är en effekt av att du kämpat hårt och något som borde värdesättas. Med Sweat Store gör vi verklighet av det rent praktiskt också då svetten omvandlas till valuta för att kunna ”köpa” åtråvärda produkter från varumärken. Vi hoppas att det ska få många att vilja testa nya utmaningar, pusha sina gränser, träna tillsammans och våga svettas mer!

Hur funkar det? Varje varumärke har olika utmaningar som du som privatperson kan göra. Om du genomför utmaningen så får du hem produkten. Helt gratis!

På frågan hur länge butiken kommer att finnas avslutar Maja Dahlberg:

– Vi lanserade precis butiken och har laddat upp för fyra veckor med produkter, utmaningar och roliga event i stan där alla kan delta. Vi verkar ha fått en flygande start, så det är inte omöjligt att det kan bli en förlängning.