Träningsprofilen Hanna Öberg – Sveriges största influencer inom träning – står bakom varumärket OWNU – en av europas största träningsappar och numera även ett blomstrande träningsklädesmärke.
Klädesmärket OWNU Fit släppte sin allra första kollektion i augusti förra året, följt av en andra kollektion i November. Båda lanseringarna präglades av omedelbara utförsäljningar för stora delar av lagret. Sedan dess har Hanna Öbergs OWNU korats till årets start-up 2022 i Svensk handels Retail awards – förväntningarna inför kollektion 3 är med andra ord höga.
Träningsklädesmärket OWNU Fit är skapat utifrån grundaren Hanna Öbergs mångåriga erfarenhet inom branschen. Fördelen med en stor, nära och engagerande följarskara är att Hanna visste exakt vad marknaden efterfrågade när hon skapade märket. Med produktion i Portugal förenar varumärket hög kvalité och funktionalitet med stilren design. Målet framåt är att fortsätta växa på hemmaplan, men även internationellt.
– Mottagandet har inledningsvis varit helt klart över förväntan. Nu ligger fokuset på att fortsätta jobba med vår tillväxtstrategi, och se till att etablera vårt namn bland de stora spelarna. Vi har hittat en väldigt tydlig och effektiv nisch för hur vi jobbar med framför allt content och konvertering på sociala medier, säger Hanna Öberg, grundare av OWNU.
Bakom OWNU ligger bolaget Oberg Fitness AB som under 2022 omsatte 23,5 miljoner och med ökat resultat på mer än 30% jämfört med föregående år. Omsättningen består i huvudsak av app-intäkter och numera intäkter från träningsklädesmärket.