”Säsongsfinal & stafettbyte i Sweaty Business Podcast” – Henrik Valis och...
Säsongsfinal – och en överlämning. I det senaste avsnittet av Sweaty Business Podcast avslutas inte bara vårsäsongen 2025 – utan en era. Efter över...
Viktiga marknadsföringstips varje gymägare borde känna till
Digital marknadsföring har blivit en avgörande faktor för gym som vill växa, behålla medlemmar och synas lokalt. Med verktyg som WisePlatform Gym kan gymägare...
Friskis & Svettis öppnar ny anläggning i Skärholmen, Stockholm
Friskis&Svettis Stockholm fortsätter att expandera. I december öppnar ett nytt gym i varuhuset SKHLM Skärholmen Centrum, vilket blir ett tillskott till det redan omfattande...
Jobbtips: Key Account Manager till Vartex
Vartex, det svenska bolaget bakom välkända träningsvarumärken som Kraftmark, söker nu en Key Account Manager med stark förankring i fitnessbranschen. Tjänsten är en möjlighet...
Fitness24Seven öppnar fyra nya gym i södra Sverige
Fitness24Seven fortsätter att växa i Sverige. Under sensommaren öppnar företaget fyra nya träningsanläggningar på olika platser i landet – från Finspång till Malmö.
Förra veckan...
Krönika: HYROX – hype, hägring eller hållbart gymkoncept?
HYROX har tagit fitnessvärlden med storm och har blivit en smått irriterande men omåttligt populär lillebror till CrossFit. Krönikan är skriven av Sweaty Business...
FYS-avdrag i fokus under Almedalsveckan – förslag om nytt skatteavdrag för...
Under Almedalsveckan 2025 arrangerar Active Sweden ett panelsamtal om ett nytt förslag: ett FYS-avdrag – ett skatteavdrag för fysisk aktivitet likt RUT och ROT....
Digital närvaro, medlemserbjudande och affärsflöden – nu erbjuder Zoezi även konsulthjälp
Zoezi breddar sitt digitala erbjudande för träningsanläggningar. Med lösningen MyBusiness Flex kombineras hemsida, bokning, app och affärssystem – och nu finns även möjlighet att...
Ny McKinsey-rapport: ”Millennials och Gen Z omformar wellness-industrin”
En ny global rapport från McKinsey visar att yngre generationer inte bara prioriterar wellness i högre grad än tidigare, utan också breddar begreppet till...
Katarina Andersson fortsätter två år till som ordförande för Active Sweden
Efter två intensiva år i spetsen för Active Sweden har Katarina Andersson bestämt sig för att fortsätta som ordförande i ytterligare två år. Med...