IHRSA, den USA-baserade branschorganisationen för hälsa- och träningsbranschen tillkännager en namnändring och blir Health & Fitness Association.
IHRSA:s president och VD, Liz Clark, presenterade nyheten i samband med öppnandet av organisationens konferens och och mässa i Los Angeles.
”Varje bransch utvecklas, och nästa steg i utvecklingen för vår organisation är att ha ett namn som återspeglar bredden, mångfalden och den konsumentorienterade inriktningen hos företagen i vår sektor” kommenterade Liz Clark. ”Health & Fitness Association är tydligt, övertygande och kan också lätt översättas till vilket språk som helst, vilket är avgörande med tanke på föreningens internationella räckvidd och medlemmarnas globala verksamhet.”
Tillkännagivandet följer ett års långt projekt som involverade bland annat styrelsemedlemmar, branschrådgivare, organisationens anställda samt varumärkesstrategi- och marknadsföringskonsulter.
Organisationen har även avslöjat en ny logotyp, riktlinjer för varumärkesanvändning, färger, typsnitt och hashtaggen #HealthFit. Under de kommande månaderna kommer Health & Fitness Association att rulla ut en fullständig övergång av varumärket, ikonografi, bilder, webbplats, sociala medieplattformar, e-postadresser och informationsmaterial.
Organisationen bildades 1981 med syftet att förespråka, utbilda och genomföra forskning under namnet International Racquet & Sports Association (IRSA). År 1994 bytte den namn till International Health Racquet & Sportsclub Association (IHRSA).