Sälj online! – Öka försäljningen och nå fler kunder utan att tumma på det personliga

Många träningsanläggningar underskattar potentialen i onlineförsäljning som ett komplement till det personliga mötet. I en tid där kunder förväntar sig valfrihet och bekvämlighet kan detta vara en missad möjlighet att både bredda målgruppen och öka intäkterna, menar Zoezi.

|Skriven i samarbete med Zoezi|

Traditionellt har anläggningar byggt framgång på det personliga mötet – med all rätt! Att skapa relationer och ge rådgivning är ovärderligt. Men att komplettera med digitala lösningar innebär att du kan erbjuda fler vägar för kunder att ta det viktiga steget mot ett medlemskap.

Så hjälper Zoezi dig att sälja online

Att komplettera med onlineförsäljning behöver inte vara svårt. Med Zoezi kan du enkelt integrera digitala lösningar som förbättrar kundupplevelsen och effektiviserar verksamheten:

  • Prova på-kort och medlemskap med ett klick
    Kunderna köper tjänster direkt via din hemsida, utan att behöva skickas vidare till andra plattformar. Ett prova på-kort kan beställas lika enkelt som i en webbutik.
  • Snabb identifiering med BankID och SPAR
    Kunder identifierar sig säkert och snabbt via BankID och hämtad adressuppgifter via personuppgiftsslagning, vilket gör processen smidig och krångelfri.
  • Många betalningsalternativ
    För att ytterligare minska tapp erbjuder Zoezi betalning via Swish, Autogiro, bankkort, faktura, Trustly eller Klarna – allt för att göra det enkelt för kunden att komma igång.
  • Automatisk access
    Med ett knapptryck kan kunden öppna dörren till din anläggning och börja sin träningsresa direkt.

Det digitala mötet stärker det personliga

Onlineförsäljning handlar inte om att ersätta det personliga mötet, utan om att komplettera det. Ett smidigt onlineköp kan vara starten på en långvarig relation där kunden snabbt och enkelt får tillgång till din anläggning – på sina villkor.

Vill du förstärka känslan av personlighet? Skapa en landningssida som leder till bokning med din klubbvärd. Fyll den med bilder och filmer från din anläggning, så att kunderna får en känsla för atmosfären redan innan första besöket.

Följ upp och skapa långsiktiga relationer

Att följa upp dina nya kunder är nyckeln till att bygga lojalitet. Zoezi gör det enkelt att hålla kontakten med hjälp av tydliga rapporter eller genom att koppla ihop system som tex StrongSales för automatiserad kommunikation, som välkomstmail och påminnelser.

Med Zoezis öppna API:er kan du integrera andra system för att skapa en sömlös och effektiv kundresa – från första köpet till en stark och varaktig relation.

Vill du veta mer om hur Zoezi kan hjälpa din anläggning att växa?
Besök zoezi.se, maila på hej@zoezi.se eller ring 013-10 18 40