Stadium och Lidingöloppet i samarbete

Foto: Peter Holgersson / BILDBYRÅN / Cop 102

Sportkedjan Stadium, med totalt cirka 170 butiker och e-handel, går in som huvudsponsor till TCS Lidingöloppet och kommer bland annat att ansvara för sportbutiken under TCS Lidingöloppshelgen. Avtalet börjar gälla 2018 vilket gör Stadium till en del av loppet redan i år. 

– Nu var tajmingen rätt och vi är väldigt glada att få arbeta med Stadium. De har en stark etablering med egna butiker i hela landet och når många kunder. Vidare har de en väl utvecklad förenings- och ungdomssatsning via Stadium Sport Camp och Stadium Team Sales. Stadium är ett starkt varumärke och tillsammans ska vi fortsätta utveckla TCS Lidingöloppet, säger Tomas Hoszek, generalsekreterare för Lidingöloppet.

Lidingöloppets vision är att få fler människor att röra på – oavsett ålder, kön, bakgrund och förutsättningar.

– Det här rimmar väl med Stadiums mission om att aktivera världen. Tillsammans kommer vi att jobba för att utveckla arrangemanget och upplevelsen för deltagarna innan, under och efter loppen, säger Patrizia Nilsson, Sports Marketing Manager på Stadium.

Samarbetet med TCS Lidingöloppet kommer att synas i Stadiums fysiska och digitala butiker.

– Det känns jätteroligt att inleda samarbetet med världens största terränglopp, som ju är en motivation och ett mål för så många löpare, och ett fint evenemang för hela familjen. Det blir ytterligare ett stort motionslopp för oss och steg i att inspirera fler till ett aktivt liv. Och självklart kommer Stadium finnas på plats under arrangemanget när loppen genomförs, säger Patrizia.