StrongSales satsar på Zoezi

Företaget StrongSales specialiserar sig på försäljning och automation inom marknad och kommunikation för just wellnessbranschen. StrongSales har haft stora framgångar med bland andra Fysiken, Sturebadet och Gerdahallen och har högsta betyg bland sina kundrecensioner.

– Tricket för att lyckas med en kundresa är att ha ett tydligt genomtänkt flöde med kundens situation i fokus, säger Anton Bolmstedt Svanqvist som är grundare och ägare av bolaget.

Vi blev nyfikna på StrongSales och deras samarbete med Zoezi och fick möjlighet att prata med Anton under semesterveckorna.

Hur kan en typisk kundresa se ut för en gymanläggning?

– En typisk kundresa är att gymmet erbjuder någon typ av provträning som sedan konverteras till en betalande kund. Här kan man göra mycket för att optimera mängden provträningar samt konverteringsgraden av de som provtränat. Vi arbetar med att hjälpa gymmen skapa en systematik här som snurrar helt automatiserat med ambitionen att inte låta en enda potentiell kund trilla mellan fingrarna.

Vilka beröringspunkter är viktigast att inte missa?

– Vi brukar prata om lågt hängande frukt. Ofta har gym väldigt många potentiella kunder runt hörnet som man av olika anledningar inte bearbetar. Det kan vara tidigare medlemmar, personer som provtränat, eller personer som köpt tilläggstjänster men som valt att inte återkomma. Vi arbetar nära våra kunder för att identifiera dessa lågt hängande frukter och skapa automationer som löpande bearbetar dessa. Andra viktiga beröringspunkter vi arbetar med är t.ex PT, behandlingar, feedback, uppsägningar med flera.

Hur arbetar StrongSales?

– StrongSales gör en grundlig analys av kundens sälj- och marknadsföringsprocesser för att kunna skapa helt anpassade lösningar som driver fler medlemmar, ökad retention samt merförsäljning till existerande medlemmar. Detta gör vi genom att applicera en kombination av modern teknologi och marknadsförings- och säljstrategier.

StrongSales har valt att samarbeta med affärssystemföretaget Zoezi för att kunna gå ännu mer på djupet i anläggningarnas verksamhet.

Hur kommer det sig att valet föll på att samarbeta med Zoezi?

– Zoezis unika öppenhet för partners möjliggör helt anpassade flöden som beror på kundegenskaper och beteenden. Andra affärssystem vi kommit i kontakt med har haft en mer sluten approach, medan Zoezi verkligen insett värdet av att samarbeta med experter inom sitt område och att vi blir starkare tillsammans.

Vad innebär samarbetet mellan Zoezi och StrongSales?

– StrongSales är integrerat med Zoezi och vi använder deras API för att skapa lösningar där möjligheterna är helt obegränsade. Detta innebär att vi kan följa kunderna och anpassa kunddialoger ända från nyfikenhet och lead till köp och därefter under hela medlemsresan. Att till exempel med automation anpassa utskick efter olika köp eller kurser som baseras på kundens aktivitet gör att kunden känner sig sedd och hörd och därmed också stannar längre. Om en kund använder Zoezi och ger oss ett uppdrag, har vi än så länge kunnat bemöta precis alla förfrågningar.

Hur ser framtiden ut för StrongSales?

– Vi jobbar ständigt med att förbättra våra lösningar. Vi kommer som exempel inom kort att lansera en lösning som med hjälp av kundens data tillsammans med AI ska kunna förutse när en kund är mest benägen att säga upp sitt medlemskap, för att därmed kunna förhindra detta. Här är vår Zoezi-integration väldigt kraftfull då vi kan skapa triggers baserat på t.ex inpasseringsstatistik.

Kan man arbeta med er även om man inte är kund till Zoezi?

– Självklart! Vi arbetar med alla typer av kunder inom wellnessbranschen, men samarbetet med Zoezi möjliggör som sagt att vi kan gå in ännu djupare och ofta leverera ett ännu bättre resultat.

Om man vet med sig att man behöver bli bättre på kommunikation under medlemsåret, var anser du att det är viktigast att börja?

– Det är viktigt att fokusera på de delar av kundresan som har störst affärsmässig påverkan. Dessa delar är ofta delar där både volymen och påverkan på resultatet är hög. Exempel på dessa är just att följa upp på leads och provträning, samt se till att minska antalet uppsägningar.

Om man vill veta mer, hur kommer man i kontakt med er?

– Det går bra att kontakta mig direkt eller höra av sig till Zoezi.

Anton Bolmstedt Svanqvist
E-post: anton@strongsales.se
Web: strongsales.se
Mobil: 0707 500 405
Zoezi: hej@zoezi.se

Stort tack för pratstunden, Anton och stort lycka till!